افغانستان خط وصل ایران به چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خط ریلی خواف-هرات ایران را به چین و آب های گرم وصل می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خط ریلی خواف-هرات که به تازگی بهره‌برداری شده است، از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی اهمیت زیادی دارد و ایران را به چین متصل می‌کند. 

ابوالفضل چمندی افزود: همچنین احداث خط ریلی خواف- هرات، کشور افغانستان را به آب‌های گرم وصل می‌کند.

وی با اشاره به پیگیریها و تلاش انجام شده برای راه اندازی قطار خواف-هرات طی یکسال گذشته ادامه داد: ۲۲۵ کیلومتر مسیر ریلی با کشور افغانستان وجود دارد که اکنون تا منطقه روزنک رسیده است و حدود ۷۰-۸۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. با راه اندازی این خط در سال امکان جابجایی ۶ میلیون تن کالا وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر ایستگاه روزنک به عنوان ایستگاه پایانی این خط در نظر گرفته شده است و از این ایستگاه به عنوان سکوی بهره‌برداری استفاده می شود و امیدواریم تا ۲ سال آینده، خط ریلی خواف- هرات به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی گفت: احداث این خط ریلی، مسئله قاچاق سوخت را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و بدین ترتیب از خسارت‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

چمندی بیان داشت: امیدواریم افزایش همکاری هایی مانند احداث خط ریلی خواف-هرات با افغانستان مساله آب را نیز تحت تاثیر مثبت قرار دهد.طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان تکه‌ای مهم از پازل ارتباطی میان کشورهای منطقه است که اجرای آن از سال ۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی میان خواف واقع در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر به شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار