مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم استانی‌های فاقد پوشش بیمه‌ای می‌توانند بدون مراجعه حضوری تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرند.

سعید کرمی زنجانیمدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:  بر اساس مصوبه هیات وزیران با موضوع آیین نامه اجرایی بند (الف) ماده (۷۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ۲ دهک درآمدی چهار و پنج نیز به جمعیت بیمه شده رایگان بیمه سلامت اضافه شدند.

وی اضافه کرد: بر این اساس میزان مشارکت دهک چهار تا قبل از این مصوبه پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه و میزان پرداختی دهک پنج، ۲۰ درصد حق بیمه بود که از این پس رایگان می‌شود.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر ۲ دهکی که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شد میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

وی یادآور شد: پرداخت دهک ۶ از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداخت دهک هفت از ۴۰ به ۳۰ درصد، پرداخت دهک هشت از ۶۰ به ۴۰ درصد و پرداخت دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

این مسوول خاطر نشان کرد: افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آن‌ها از سوی وزارت رفاه اعلام نشده است می‌توانند با دریافت بیمه سلامت همگانی (ایرانیان) رایگان، برای یک بار به مدت یک ماه از مزایای پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.