نخست‌وزیر مجارستان همکاری فعلی میان کی‌یف و کشور‌های غربی را در جنگ با روسیه اشتباه خواند.

مجارستان یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپاست که روابط نزدیکی با روسیه داشته و تاکنون نیز کوشیده علی‌رغم تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو، روابط خود با این کشور را حفظ کند.

به گزارش تله تریدر، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در گفت‌وگو با روزنامه بیلد آلمان که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد نوع همکاری میان اوکراین و غرب در جنگ با روسیه را یک شکست خواند. 

وی در تشریح مواضع خود گفت: «تصور من این است این ایده که اوکراین در جبهه‌های نبرد با روسیه بجنگد و ما از این کشور حمایت مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی بکنیم اشتباه بوده و فهم نادرستی است که تصور کنیم این موضوع منجر به پیروزی بر روسیه خواهد شد.»

اوربان گفت: «این گفته‌ها به معنای آن نیست که من طرفدار روسیه هستم. من برای مجارستان می‌جنگم و اهمیتی به پوتین نمی‌دهم. حقیقت این است که جنگ اوکراین اکنون خطری برای مجارستانی‌هاست.»

نخست‌وزیر مجارستان در ادامه با تأکید بر ناتوانی اوکراین برای پیروزی در میدان نبرد، از کی‌یف خواست به میز مذاکره و تلاش برای صلح بازگردد. وی گفت: «من به دنبال اعمال نفوذ در اوکراینی‌ها نیستم، اما من همواره بر صلح تأکید داشته‌ام. در سوی مقابل و ادامه یافتن جنگ، آن‌ها ثروت فراوان را از دست داده، کشته‌های زیاد و ویرانی‌های غیرقابل تصوری را تجربه خواهند کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار