شکست ارتش رژیم صهیونیستی در یورش به اردوگاه جنین، نگرانی محافل صهیونیستی را درباره گسترش مقاومت به دیگر نقاط کرانه باختری، تشدید کرده است. 

 شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد به دنبال درگیری فلسطینی‌ها با نیرو‌های رژیم صهیونیستی که به اردوگاه جنین یورش برده بودند، پنج فلسطینی به ضرب گلوله نیرو‌های اسرائیلی شهید و بیش از ۹۰ تن دیگر زخمی شدند.

یورش صهیونیست ها به جنین به منظور دستگیری و بازداشت فلسطینی‌ها همچون سایر یورش هابه شکل عادی آغاز شد، ولی به سرعت به میدان درگیری تبدیل شد که در آن اشغالگران در کمین بطری‌های آتش زا زمین گیر شدند. در این درگیری‌ها تعدادی از نظامیان صهیونیست زخمی شدند و تعدادی از ادوات نظامی این رژیم در که در این یورش بکارگرفته شده بودند آسیب دیدند.

جمال حویل، عضو شورای انقلاب جنبش فتح گفت: نیرو‌های اشغالگر تلاش کردند به صورت پنهانی وبا استفاده از نیرو‌های ویژه خود وارد این اردوگاه شوند، ولی اتاق عملیات مشترک در اردوگاه جنین این نیرو‌های ویژه را شناسایی کردند و به آن‌ها و اداوت نظامیشان خسارت وارد کردند. نیرو‌های اشغالگر علی رغم استفاده از بالگرد‌های آپاچی و شناسایی و استفاده از همه توان خود بیش از ۱۰ ساعت از خارج کردن نیرو‌های خود از منطقه درگیری ناتوان بودند. درحال حاضر رژیم اشغالگر به شکست اطلاعاتی خود در این درگیری و همچنین به شکست شاباک اذعان می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال شوک انفجار‌های متعدد، تک تیرانداز‌های خود را در مکان‌های مختلف مستقر کرد و بدین ترتیب تعدادی از فلسطینی‌ها را به شهادت رساند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرد.

جلال رمانه، تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص این شکست رژیم صهیونیستی گفت: کابینه اسرائیل امروز با یک سوال بزرگی مواجه است چرا که شاباک ۳ ماه پیش هشدار داده بود که هرگونه یورش به جنین، نابلس و بلاطه می‌تواند با پاسخ فلسطینی‌ها در الخلیل و بیت الاحمر و مناطق دیگر همراه باشد.

دامنه آتشی که ارتش اسرائیل در یورش به اردوگاه جنین به پاکرده بود به تعدادی از شهرک‌های کرانه باختری رسید. فلسطینی‌ها در این شهرک‌ها اقدام به برپایی تظاهرات کردند که به درگیری با صهیونیست ها منجر شد. مهمترین این درگیری‌ها در شهر رام الله بود که نظامیان صهیونیست، گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور به سمت تظاهر کنندگان شلیک کردند. 

بطری‌های آتش زای ساخت داخل که ادوات نظامی مستحکم اسرائیلی را از کار انداخت یک شوک امنیتی برای اسرائیل به شمار می‌رود. این درحالی است که با وجود هشدار‌های محافل اسرائیلی درباره انتقال درگیری‌ها با مقاومت از جنین و نابلس به بقیه استان‌های کرانه باختری، تل آویو به دنبال یک عملیات نظامی گسترده درشمال کرانه باختری بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
از جنگ خسته ایم. شما هم باهم صلح کنید.افرین
آخرین اخبار