کره جنوبی متعهد شد از بخش تراشه‌های خود حمایت کند و رئیس جمهور این کشور رقابت در این صنعت را به عنوان جنگی همه جانبه در جهان امروز توصیف کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز پنجشنبه) با حدود ۶۰ نفر از رهبران صنعت، قانونگذاران و وزیران دیدار کرد تا در مورد چگونگی حفظ برتری کره جنوبی در تراشه‌های حافظه، تقویت توسعه نیمه هادی‌های سیستم و مواد، تجهیزات و نیروی کار ایمن بحث و گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یون در این دیدار گفت: مسائل ژئوپلیتیکی به بزرگترین خطر برای مدیریت شرکت‌ها تبدیل شده است. شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این مشکل را حل کنند. این مشکلی است که کشور باید با تقویت همکاری و ارتباط نزدیک با کشور‌های همفکر مانند آمریکا با آن مقابله کند.

وزارت صنعت کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت قصد دارد به گسترش تحقیق و توسعه، تقویت عاملان و تولیدکنندکان خرد، تقویت حمایت قانونی از فناوری تراشه و راه اندازی یک مرکز آزمایش تراشه کمک کند.

کره جنوبی تلاش کرده است از درگیر شدن در مناقشه بین چین و آمریکا بر سر نیمه هادی‌ها اجتناب کند. از یک سو، سازندگان تراشه سامسونگ الکترونیک و SK Hynix به فناوری و تجهیزات آمریکا وابسته هستند. در همین حال، طبق داده‌های وزارت تجارت کره جنوبی، حدود ۴۰ درصد از صادرات تراشه‌های کره جنوبی به چین ارسال می‌شود.

هنگامی که واشنگتن در اکتبر گذشته محدودیت‌هایی را برای صادرات ابزار‌های تراشه‌سازی به چین اعلام کرد، یک معافیت یک ساله برای سامسونگ و SK Hynix صادر کرد که طبق آن می‌توانند به تولیدات خود ادامه دهند، بنابراین آن‌ها می‌توانند به موجب این معافیت ابزار را بدون نیاز به درخواست مجوز وارد کنند. اما مشخص نیست که آیا این معافیت از سوی آمریکا تمدید خواهد شد یا خیر.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
تراشه = ابر استزاتژیک
آخرین اخبار