مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: طی ۲ هفته گذشته ۱۲ حلقه مار سمی که با ورود به واحد‌های مسکونی و عمومی باعث وحشت مردم شده بودند، با تلاش ماموران امدادی زنده گیری شده است.

سردار فداکار مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: از اول خرداد و با گرم شدن هوا بطور میانگین روزانه یک گزارش ورود مار در سطح شهر گزارش و با تلاش همکاری نسبت به زنده گیری مارها اقدام شد.

وی با بیان اینکه این مار‌ها در محل مناسب و در طبیعت رهاسازی می‌شوند، افزود: مار‌ها در مناطق حاشیه شهر، داخل منازل مسکونی، اماکن عمومی، داخل خودرو و پارکینگ رفته بودند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ضمن هشدار به شهروندان نسبت به افزایش تعداد مار‌های سمی در منطقه، ادامه داد: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی، ورود حیوانات موذی به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

فداکار از مردم خواست در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب زدن به آن خودداری کرده و با دقت این حیوان را تعقیب و محل دقیق استقرارش را شناسایی کنند تا آتش نشان‌ها پس از رسیدن به محل، مار را به دام اندازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.