فرماندار ویژه مهاباد گفت: ۲ هزار مترمربع اراضی ملی به ارزش حدود ۱۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان رفع تصرف شده است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین امسال ۲۰ هکتار دیگر از اراضی تصرف شده با همکاری مراجع قضایی حکم قطعی خلع ید صادر شده است.

وی از نحوه برخورد و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز انتقاد کرد و افزود: دستگاه‌های مربوطه مسئول حفظ و حراست از اراضی ملی بوده و با مدیرانی که در سایه کوتاهی و بی توجهی موجب تضییع حقوق عامه مردم شوند، برخورد خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد تاکید کرد: مالکیت زمین‌های ملی دارای معارض هم از طریق دادگستری و تفکیک زمین‌های غیرمحدوده و بر اساس ضوابط و مقررات در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

عباسی با بیان اینکه تعدادی از طرح های عمرانی به دلیل معارض زمین راکد مانده، افزود: از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته شده که املاک تحت مالکیت خود را در اسرع وقت شناسایی و آنها را با علایم و یا با محصور و نشانه گذاری کردن مشخص کنند.

وی با بیان اینکه حفظ بیت المال جزو وظایف ذاتی مدیران ادارات متولی است، اظهار کرد: برخی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی به دلیل کوتاهی دستگاه متولی حتی پس از باز پس‌گیری نیز امکان استفاده و کشت دوباره وجود ندارد.

ساخت و ساز‌های غیرمجاز و قرق منابع طبیعی و زمین‌های ملی مهاباد در سایه کم توجهی دستگاه‌های متولی روز به روز افزایش یافته و گذر زمان نیز شرایط را برای باز پس‌گیری این زمین‌ها با مشکل و پیامد‌های اجتماعی همراه کرده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.