مدیر حسابرسی مالیاتی مهاباد از امکان بخشودگی جرایم مالیاتی به مناسب گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت: مودیان مالیاتی این شهرستان از این فرصت برای حذف جرایم مالیاتی خود استفاده کنند.

جعفر محمودنژاد اقدمی مدیر حسابرسی مالیاتی مهاباد گفت: سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت هفته دولت و تکریم مودیان، بخشودگی جرایم مالیاتی در نظر گرفته که ضروری است شهروندان از این فرصت برای کاهش جرایم خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بخشودگی جرایم قابل‌بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۳۰ میلیارد ریال برای هر سال یا دوره حسب مورد در صورت پرداخت کلیه بدهی مالیاتی تا تاریخ ۲۵ شهریورماه شامل بخشودگی ۱۰۰ درصدی مالیات تا سقف اعلامی خواهند شد.

مدیر حسابرسی مالیاتی مهاباد با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این بخشودگی بهره‌مندی مودیان و فعالان اقتصادی است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵۲ میلیارد ریال به حساب شهرداری این شهرستان در راستای کمک به عمران شهری اختصاص یافته است.

محمودنژاد اقدمی بیان کرد: همچنین در همین مدت بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال به حساب دهیاری ها، ۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال به حساب امور عشایر و پنج میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال هم به حساب فرمانداری برای کمک به روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شده است.

مالیات از جمله مهمترین منابع درآمدی دولت‌ها در دنیای امروز به شمار می‌رود و در ایران نیز طی سال‌های اخیر، روند رو به رشدی در وصول درآمدهای مالیاتی وجود داشته است.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای حدود ۹ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.