مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی از امکان بخشودگی جرایم مالیاتی به مناسب دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: مودیان مالیاتی از این فرصت برای حذف جرایم خود استفاده کنند.

آقای اورج زاده اظهار کرد: بخشودگی شامل جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم است.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت ایام الله دهه فجر جریمه فعالان اقتصادی را که به علت تاخیر در پرداخت مالیات متعلقه مشمول جریمه می‌شوند برای حمایت از رونق تولید و اشتغال و دوام و بقای واحد‌های کسب کار به ویژه بدهی مودیان خوش حساب را مشمول بخشودگی شناخته است.

وی بخشودگی تا ۱۰۰ درصد جرایم مالیاتی را برای تکریم مودیان مالیاتی عنوان کرد و افزود: مهلت این بخشودگی تا پایان بهمن ماه امسال و برای اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال است بر این اساس مودیان فرصت دارند نسبت به بخشودگی جرایم به اداره امور مالیاتی مربوطه مراجعه و اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال یا دوره است گفت: پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نیست.

آقای اورج زاده خاطرنشان کرد: تمام یا قسمتی از تفویض اختیار مذکور در چارچوب تعیین شده به معاونین مدیرکل و روسای ادارات امور مالیاتی مرکز استان و شهرستان‌ها تفویض شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.