رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۹۹ درصد اراضی شهرک‌های صنعتی استان صاحب سند شدند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد و املاک استان گفت: هفتاد و یک و نیم درصد اراضی کشاورزی و ۹۹ درصد اراضی شهرک‌های صنعتی و ۹۹ درصد اراضی اوقافی دارای سند تک برگی شدند.

وی افزود: تلاش‌ها و زحمات زیادی برای تثبیت مالکیت اراضی زراعی صورت گرفته و برای ۷۱.۵ درصد اراضی سند تک برگی صادر شده که خوب است، اما کافی نیست و باید تقویت شود و تا پایان سال به حداکثر میزان خود برسد.

عتباتی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از بسیاری از استان‌ها متفاوت است، اضافه کرد: این استان به لحاظ وجود اراضی زراعی زیاد نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران ثبت، در ادامه گفت: با همت این مدیران ۹۹ درصد از اراضی شهرک‌های صنعتی و همچنین ۹۹ درصد از اراضی اوقافی استان دارای سند تک برگی شده‌ که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد کمیسیون رفع تداخلات هم گفت: امسال، ۲۹۵ هزار و ۳۶۵ هکتار از اراضی رفع تداخل شده‌ که باید روند کمیسیون رفع تداخلات با قوت و سرعت انجام پذیرد و وقفه در کار سنددار کردن اراضی زراعی ایجاد نشود و تا پایان سال میزان صدور اسناد تک برگی به بیش از ۹۵ درصد برسد

وی به برگزاری جلسات راهبردی، کاربردی و مؤثر قرارگاه شهید سلیمانی و کمیسیون رفع تداخلات هم تأکید کرد و افزود: جلسات برای پیشیرد سریع امور بسیار حائز اهمیت هستند و نباید به هیچ وجه تعطیل شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به آثار مثبت و تأثیرگذار صدور اسناد تک برگی و تثبیت مالکیت‌ها اشاره و گفت: در آینده این آثار ملموس خواهد بود و بسیاری از موضوعاتی که به علت نبود سند مالکیت موجب اختلاف می‌شوند مرتفع و از تشکیل پرونده جلوگیری خواهد شد.

عتباتی با اشاره به قانون الزام به ثبت معاملات غیرمنقول هم گفت: این موضوع حقوق عامه است و با نظم عمومی و پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم ارتباط دارد و کارگروهی در این زمینه با حضور نماینده دادسرا و نماینده ثبت اسناد تشکیل شده تا بر مشاورین املاک و بنگاه‌های ملکی نظارت کنند تا موضوع ثبت معاملات اموال غیرمنقول در جامعه کاملاً اجرایی و نهادینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.