معاون پرورشی و آموزشی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: امسال ۴ هزار و ۸۲۰ دانش آموز این شهرستان در کلاس‌های تابستانه شرکت کردند که از این حیث رتبه نخست استان را داریم.

علی محمدیان معاون پرورشی و آموزشی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: امسال در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ۶۲ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در این شهرستان راه‌اندازی شد که ۲۰ پایگاه نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: این فعالیت‌ها در نقاط مختلف شهرستان و با هزینه مصوب بین ۱۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان از اول تیرماه آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و آموزشی اداره آموزش و پرورش مهاباد اضافه کرد: این برنامه و فعالیت‌ها در پژوهش سرای دکتر حسابی، کانون‌های تربیتی، دارالقرآن‌ها و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ۱۰ مدرسه سطح شهرستان برگزار می‌شود.

محمدیان گفت: در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان برای دانش آموزان، فعالیت‌های متنوعی، چون دوره و کلاس ادبی، کار‌های گروهی، فرهنگی، علمی، ورزشی، هنری، دینی و اردویی بنا بر علاقه خود دانش آموزان گنجانده شده است.

وی اظهار کرد: در این برنامه‌ها، دانش آموزان فعالیت‌های آموزشی، خلاقیتی و مهارتی را فرا می‌گیرند البته بر بُعد نشاط آفرینی، شادابی و امیدبخشی فعالیت‌ها برای دانش آموزان تاکید جدی شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای بیش از ۵۰ هزار دانش آموز است که با توجه به این رقم کمتر از ۲ درصد از دانش آموزان را بازماندگان از تحصیل تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.