رئیس جمهور اوکراین قرار است در جلسه پایانی نشست گروه ۷ در ژاپن شرکت کند.

اجلاس سران گروه ۷ شامل هفت کشور صنعتی بزرگ جهان و همفکر آمریکا در حالی در ژاپن برگزار می‌شود که موضوعات بین المللی همچون جنگ اوکراین و مقابله با نفوذ روز افزون چین یکی از محور‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که از هر رویدادی به منظور کسب حمایت‌های بین المللی بهره می‌گیرد، قرار بود به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست سخنرانی کند. با این حال، اکنون خبر‌های جدیدی در این باره منتشر شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع آگاه اعلام کردند ولودیمیر زلنسکی در نظر دارد با سفر به هیروشیما، به طور حضوری در اجلاس سران گروه ۷ حضور یابد و برای آن‌ها سخنرانی کند. 

نشست سران گروه ۷ از امروز (جمعه) آغاز شده است و به مدت ۳ روز ادامه خواهد یافت. زلنسکی قرار است روز یکشنبه در آخرین روز اجلاس در نشست پایانی این گروه شرکت کرده و با آن‌ها درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله افزایش کمک‌های تسلیحاتی و مالی به کی یف، و نیز تشدید تحریم‌های روسیه رایزنی کند. 

اونیکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در این باره به رسانه‌ها گفت: تصمیمات بسیار مهمی در نشست گروه ۷ اتخاذ خواهد شد بنابراین حضور رئیس جمهور کشور ما در این نشست به منظور دفاع از منافع ملی اوکراین بسیار ضروری است. 

گرچه زلنسکی در حضور خود در این نشست خواهان تحریم‌های بیشتر مسکو خواهد شد، اما سران گروه ۷ پیش‌تر موافقت خود را با تشدید تحریم‌های روسیه به دلیل جنگ اوکراین اعلام کرده بود. کاخ سفید از اظهار نظر در این باره اجتناب کرده است، اما یکی از منابع آگاه اعلام کرد انتظار می‌رود زلنسکی شنبه شب وارد فرودگاه هیروشیما شود. 

نشست فعلی سران گروه ۷ به میزبانی هیروشیما برگزار خواهد شد. هیروشیما و ناکازاکی ۷۸ سال پیش درپی حملات هسته‌ای آمریکا در جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شده و ده‌ها هزار غیرنظامی درپی آن جان خود را از دست دادند، اما پس از سال‌ها آمریکا دراین خصوص حتی عذرخواهی نیز نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار