یک مقام دفاعی آمریکا اعتراف کرد که سیستم دفاع هوایی با فناوری پیشرفته پاتریوت که در اختیار اوکراین قرار گرفته، براثر حمله روسیه آسیب دید.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با رسانه‌ها با اشاره به خسارت دیدن سیستم دفاعی پاتریوت توسط موشک‌های روسی در اوکراین گفت: سیستم پاتریوت همچنان فعال است و خسارت ناشی از فرود پرتابه نامشخص در نزدیکی آن هنوز در حال ارزیابی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوکراین بار‌ها به حامیان خود فشار آورده بود تا سیستم پاتریوت را برای کمک به مقاومت در مقابل روسیه و آسیب به زیرساخت‌ها در اختیار آن‌ها قرار دهند.

یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین پیشتر گفته بود که همه چیز با پاتریوت خوب است، اما از مشخص کردن اینکه آیا این سیستم پیچیده در حملات موشک‌های روسی آسیب دیده است یا خیر، خودداری کرد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور با موشک مافوق صوت کینژال به سامانه پاتریوت در کی‌یف حمله کردند.

اوکراین هم اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور شش موشک مافوق صوت روسیه را سرنگون کرده است، اما سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه این ادعا را رد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وقتی در سال ۲۰۱۸ از کینژال رونمایی کرد، آن را یک سلاح ایده آل نامید که رهگیری آن بسیار دشوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بدید به ما درستش میکنیم مال خودمان
آخرین اخبار