وزیر دفاع آلمان درخواست انگلیس برای ایجاد ائتلاف به منظور ارسال جت جنگنده به اوکراین را رد کرد.

آمریکا و متحدانش در سازمان ناتو یکی از بزرگترین حامیان مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه به حساب می‌آیند. این در حالی است که کی یف خواهان تسلیحات پیشرفته‌تر غربی از جمله جت‌های جنگنده شامل جنگنده‌های اف ۱۶ است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد برلین نه ظرفیت آموزش و نه تجهیزات نظامی مناسبی برای مشارکت فعالانه در ابتکار مورد حمایت انگلیس برای کمک به اوکراین برای تامین جت‌های جنگنده درخواستی این کشور را دارد. 

پیستوریوس پس از دیدار با بن والاس، همتای انگلیسی خود در لندن در جمع خبرنگاران گفت: ما نمی‌توانیم نقش فعالی در این ائتلاف داشته باشیم، زیرا ما ظرفیت آموزشی، صلاحیت مربوط به ارسال جنگنده و نیز هواپیمای لازم را در این زمینه نداریم. 

انگلیس پیش‌تر از همکاری با هلند به منظور ایجاد ائتلافی از کشور‌ها به منظور ارسال جت‌های جنگنده اف ۱۶ آمریکا به اوکراین خبر داده بود. 

بن والاس در این زمینه به خبرنگاران گفت: تصمیم گیری درباره ارسال جنگنده اف ۱۶ به اوکراین در حوزه اختیارات آمریکاست. مهم این است که ما این پیام را به روسیه ارسال کنیم که از تامین آنچه اوکراین در میدان نبرد نیاز دارد اجتناب نخواهیم کرد. 

وزیر دفاع آلمان نیز با تاکید بر حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، خاطرنشان کرد: برلین در حوزه تخصصی خود شامل ارائه تانک و سامانه پدافند هوایی به کی‌یف ادامه خواهد داد. این موضوع شامل ارائه مهمات و تامین خدمات موتوری به این کشور می‌شود.

درهمین حال، سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه بر تلاش‌های این کشورجهت مصادره اموال و دارایی‌های روسیه به و پرداخت آن به اوکراین به عنوان «غرامت جنگی» تأکید کرد.

برچسب ها: آلمان ، روسیه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
حرف نزدن بیجا هنر بزرگیه و کار هر کسی نیست و توانایی خیلی بالایی میخواد و اینم باید تاوان حرف تحریک کننده اش رو بده
آخرین اخبار