سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای سال تا به این لحظه، هشت هزار و ۸۴ نفر از اهداکنندگان برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند.

 

سید منتظر شبر،  سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای سال تا به این لحظه ۵۶ هزار و ۱۹۴ نفر به مراکز اهدای خون در استان تهران مراجعه کرده اند.

به گفته وی از میان مراجعه کنندگان ۴۵ هزار و ۷۷۱ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

او بیان کرد: از ابتدای سال تا به این لحظه هشت هزار و ۸۴ نفر از اهداکنندگان برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند. از ابتدای سال تا کنون نیز ۲۲ هزار و ۷۵۱ نفر از اهداکنندگان خون را افراد مستمر تشکیل داده اند.

شبر اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا به این لحظه ۱۴ هزار و ۹۳۶ نفر از اهدا کنندگان جزء افراد با سابقه و ۱۶۱۹ نفر از اهدا کنندگان بانوان هستند.

او گفت: نیاز به خون و فرآورده های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است و تاکید ما بر حضور مستمر و منظم مردم در تمامی روزهای سال در مراکز اهدای خون است. به نحوی که آقایان سالی ۴ بار و بانوان سالی ۳ بار می توانند اقدام به این کار نجات بخش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پسر خلف نظام
۱۱:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنده از پرند پیام میدم.چرا در شهر پرند مرکز اهدای خون وجود نداره و بنده و امثال من باید بریم تهران برای اهدای خون.مسئولین چرا تدبیر نمیکنن برای این امر خداپسندانه.مگه اهدای خون اهدای زندگی نیست پس بسم الله.
آخرین اخبار