مدیرعامل شرکت تولیدکننده دستگاه‌‍‌های پرتوساز مطرح کرد: هر تجهیزی باید بر اساس ویژگی‌های بومی همان منطقه تولید شود و ما با بررسی ویژگی‌های ایرانیان، دستگاه‌های لیزر بومی ایران را طراحی کردیم.

صدرا سپهری، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ایرانی که در زمینه تولید دستگاه‌های پرتوساز فعالیت می‌کند، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: شرکت ما سال ۱۳۹۹ متشکل از ۵ متخصص شروع به کار کرد و در این مدت توانست مجوز‌های سازمان غذا و دارو برای تولید تجهیز پزشکی به صورت مستقل، پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت، درجه فناور شرکت‌های دانش بنیان از معاونت علمی و همچنین مجوز تولید دستگاه پرتوساز به واسطه اینکه ما لیزر‌های پزشکی و تجهیزات پرتوساز را به صورت مستقل در ایران تولید می‌کنیم، کسب کند.  

او گفت: تمرکز محصولات تولیدی شرکت ما بر لیزر‌های پوست، ترمیم مو و زیبایی است. دستگاه‌های لیزر تولیدی ما در ترمیم و درمان زخم‌ها، ترمیم لک‌های پوستی مادرزادی و همچنین کاهش اثرات ناشی از زخم‌ها کاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه هر تجهیزی باید بر اساس ویژگی‌های بومی همان منطقه تولید شود، اضافه کرد: سایر کشورها، چون دارای مو‌های بور و پوست روشن هستند، تجهیزات آنها در ایران کارایی پایینی دارند، از این رو ما با بررسی ویژگی‌های ایرانیان، دستگاه‌های لیزر بومی ایران را طراحی کردیم و توانستیم دستگاهی با کارایی بالا را به بازار عرضه کنیم.

او بیان کرد: دستگاه ما از لحاظ کیفیت و قدرت با نمونه‌های آمریکایی و اروپایی تفاوت چندانی ندارد.

او تاکید کرد:  پشتیبانی و خدمات پس از فروش حلقه مفقوده تجهیزات پزشکی است که در این سال‌ها به دلیل تحریم‌ها، مصرف کنندگان را با مشکل مواجه کرده است که هم اکنون ما ضمن تولید دانش بنیان این دستگاه ها، توان خدمات و پشتیبانی در خور مشتریان را ارائه می‌دهیم.

سپهری درمورد صادرات مطرح کرد: مقاصد صادراتی ما با توجه به مدت کمی که در بازار حضور پیدا کردیم، کشور‌های روسیه و برخی کشور‌های خاورمیانه از جمله عراق و لبنان هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درمورد چالش‌های موجود در این مسیر عنوان کرد: یکی از چالش‌های صادراتی که البته این اواخر بحث برطرف شدن آن بود، اما هنوز عملیاتی نشده، ارز حاصل از صادرات بود که ما باید در سامانه نیما به نرخ دولتی، این را عرضه می‌کردیم. با توجه به اینکه حجم واردات شرکت‌های دانش بنیان نسبت به شرکت‌های بازرگانی کمتر است این ارز را نمی‌توانیم خیلی در حوزه واردات مصرف کنیم و ناچار هستیم این ارز را با بهای بسیار کمی به نرخ تالار نیما و نرخی که ارائه می‌کنند در بازار عرضه کنیم؛ که این باعث می‌شود انگیزه صادراتی برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار کم شود.

او گفت: البته قول‌هایی داده شده و تصمیماتی گرفته شده مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان از این قانون معاف شوند و  ارز آزاد کسب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار