شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور با قهرمانی دانشگاه تهران به پایان رسید.

 شانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور، با حضور ۲ هزار و ۲۲۵ دانشجوی دختر از ۱۲۸ دانشگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز و مراسم اختتامیه آن با قهرمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

دانشگاه تهران در این دوره از رقابت‌ها با کسب ۱۰ مقام برتر و ۲۸۹ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و عنوان قهرمانی شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور را از آنِ خود کرد.

مراسم توزیع مدال‌ها و جام قهرمانی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و دکتر مهدی شهبازی معاون فرهنگی دانشگاه تهران برگزار و پاداش دانشگاه تهران به قهرمانان اهدا شد.

جزئیات افتخارآفرینی تیم‌های دانشگاه تهران در شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان (دختر) سراسر کشور:

شنا
شناگران دختر دانشگاه تهران از ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه در رقابت‌های شنا خوش درخشیدند. در ۲۰۰ متر آزاد، آریانا کاتبی مقام دوم و در ۵۰ متر قورباغه نیز روژان اللهی مقام دوم را کسب کردند. تیم دانشگاه تهران در ۴×۵۰ متر آزاد دوم شد و در ۴×۵۰ متر مختلط تیمی مقام سوم را کسب نمودند. همچنین در ۴×۱۰۰ متر تیمی دانشگاه تهران سوم شد و در نهایت دانشگاه تهران در رشته شنا به مقام دوم دست یافت و موفق به کسب مدال نقره شد. آریانا کاتبی، سارا پیشورفرش، راسپینا قویدل و روژان اللهی اعضای تیم شنا دانشگاه تهران در این مسابقات به مربی‌گری دکتر سپیده لطیفی و سرپرستی مهدیه شبانی بودند.

والیبال:
دختران والیبالیست دانشگاه تهران با بازی مقتدرانه موفق به کسب مدال طلا شدند. دانشگاه تهران در این رشته جز بازی فینال، همه بازی‌ها را قاطعانه و با نتیجه دو بر صفر در دو ست شکست داد. بازی فینال با نتیجه دو بر یک به نفع دانشگاه تهران پایان یافت و دانشگاه تهرانی‌ها در این رشته طلایی شدند. سها ابوالحسنی، زهرا صالحی، زهرا اکبری، زهرا ترابی، الهه سادات موسوی، نگین رضائیان، لیلا معینی، مبینا سجادی، فاطمه درجی، یگانه علی‌آبادی، مطهره علی عرب و صالحه قوی اندام اعضای تیم والیبال دانشگاه تهران به مربی‌گری دکتر مریم سرمست و سرپرستی الهام بهرامی بودند.

فوتسال:

فوتسالی‌های دختر دانشگاه تهران چهار بازی انجام دادند و موفق به مقام پنجمی و کسب دو امتیاز برای کاروان ورزشی دانشگاه شدند. تیم فوتسال با بازی دیدنی، بر اثر ضربات پنالتی شکست خورد. زهرا شریفی، زهرا ابراهیمی، صدیقه یعقوبی، عرفانه ملکیان، زهره رخشان، مرجان فیروز بختیان، سارینا ستوده، درسا جمالی، آمنه عابدکیش، درشه محمودیان، سیده رؤیا کلاتی و پگاه پنج گنج اعضای تیم فوتسال به مربی‌گری دکتر فرحناز امیرشقاقی و سرپرستی سهیلا ضیابری در مسابقات حضور پیدا کردند.

هندبال:
تیم هندبال دانشگاه تهران با انجام ۶ مسابقه، در نهایت به مقام ششم رسید و یک امتیاز برای کاروان ورزشی دانشگاه کسب کرد. تیم فوتسال با حضور گل‌چهره حیدری، هانیه بهنام، انیس قانع‌پسند، زینب اردستانی، رقیه محمدی، شکیلا زارع، فاطمه مختاری، فاطمه طیبی، سارا شعبانی، تینا جهان‌پرور، اسماً رستمی، عرفانه مومنی‌نسب و زهرا سادات حسینی به مربی‌گری دکتر آزاده گیلانی و سرپرستی معصومه خوش خبری به رقابت با تیم‌های دانشجویی دیگر پرداختند.

بسکتبال:
دختران آسمان‌خراش دانشگاه تهران بعد از ۴ بازی به مقام پنجمی رسیدند و ۲ امتیاز شیرین برای کاروان دانشگاه کسب کردند. نرگس براری، یاسمین نوروزی، راحیل ظاهری، ساناز زنجیردار، مائده سفیدکار، نگار نوروزی، نازنین پیرنیا، فرزانه دیهیم‌جو، دل‌افروز صادقی، دل‌آرا صادقی، صبا بلوری‌فرد و آیدا مخدومی به مربی‌گری سوسن فتحی و سرپرستی ندا مومن در مسابقات شرکت کردند.

تکواندو:
نازنین زهرا ذوالقدر، مهشید داوری، مهسیما معینی‌منش، راحله زینالی و صبا عالیشاه تکواندوکار‌های دانشگاه تهران با مربی‌گری معصومه حجتی و سرپرستی خانم عیسایی از ۱۶ مرداد به مدت ۴ روز در میدان مسابقات شرکت داشتند که راحله زینالی به مقام دومی و مدال نقره دست یافت و صبا عالیشاه بااختلاف کم از نفر سوم و چهارم، مقام پنجم را در انفرادی کسب کرد.

تیراندازی:
دختران تیرانداز دانشگاه تهران در مجموع تیمی تفنگ و تپانچه مقام اول را از آن خود کردند. لعیا محمدی در ماده تپانچه به مدال خوش عیار طلا دست یافت. در تپانچه تیمی نیز لعیا محمدی، فاطمه بغدادی و سارا نوروزی مدال برنز کسب کردند. در تفنگ تیمی هم خانم‌ها مریم مرادی، معصومه ربانی‌نیا و پریسا اسماعیلی مدال برنز کسب کردند. رقیه الله‌کرم نقش مربی و بهاره مومنیان سرپرست تیم بود.

ووشو:
۲۲ مرداد، وشوکاران دختر دانشگاه تهران در بخش ساندا، کار خود را آغاز کردند و در بخش ساندا، فاطمه حسنی در وزن منفی ۵۶ کیلوگرم مدال نقره گرفت. ثنا طاهرخانی در منفی ۷۵ کیلوگرم، مدال طلا گرفت. صبا هاشمی در منفی ۷۰ کیلوگرم مدال برنز گرفت و در بخش تالو، ریحانه خلیلیان یک مدال طلا در بخش چیانگ شو و یک مدال نقره در بخش جین شو گرفت و بدین ترتیب دختران ووشو کار دانشگاه تهران با کسب مدال‌های رنگارنگ و باارزش به کار خود پایان دادند. مربی تیم ووشو، فاطمه ویسی و سرپرست آن، نرگس ضیایی بود.

کاراته:
۲۲ مرداد کاتاکار‌های دختر دانشگاه تهران کار خود را آغاز کردند و تا پایان روز سهم دانشگاه تهران از رقابت‌ها یک طلا، یک نقره، یک برنز و یک مقام پنجمی بود. نرگس سادات میراحمدی، در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم، مدال نقره؛ نسرین محمودی در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم، مدال طلا؛ زینب ترکیان در وزن منفی ۶۱ کیلوگرم، مدال برنز و مبیناکیانی در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم به مقام پنجم و کسب یک امتیاز شیرین دست یافتند. ۲۳ مرداد در بخش کاتای انفرادی نتیجه خاصی حاصل نشد. راضیه جلیل‌پور مربی و فاطمه شرفی‌پور سرپرست تیم بود.

دوومیدانی:
رقابت‌های دوومیدانی از ۲۱ مرداد آغاز شد و تا ۲۳ مرداد ادامه یافت و دختران تیزپای دانشگاه تهرانی مدال‌های رنگارنگی به کاروان ورزشی هدیه کردند. در صدمتر سرعت، فائزه آشورپور مدال طلا را برای دانشگاه تهران به ارمغان آورد. در پرتاب وزنه نجمه زرگری خوزانی، مدال برنز کسب کرد و در هشتصدمتر، راضیه یعقوبی مقام پنجم و یک امتیاز برای دانشگاه تهران کسب کرد. در پرتاب دیسک نیز نجمه زرگر موفق به کسب مدال نقره شد. در صدمتر با مانع فائزه آشور پور، مدال نقره را از آنِ خود کرد. در دویست متر، آیدا دهقان، مدال برنز بدست آورد. در پرش سه گام پریا باقریان در مقام پنجم ایستاد و دو امتیاز برای دانشگاه تهران کسب کرد. در پرش سه گام زهرایار محمدی در مقام ششم ایستاد و یک امتیاز برای کاروان بدست آورد؛ راضیه یعقوبی هم در ۵۰۰۰ متر چهارم شد.

خانم‌ها راضیه یعقوبی، زهرا یارمحمدی، نجمه زرگری، پریا باقریان در رشته دوی امدادی،۴×۴۰۰ متر مقام پنجم را از آنِ خود کردند. مربی این تیم، سمانه خمارباقی و سرپرست آن الهام خوش خبری بودند.

تنیس روی میز:
تنیس‌بازان دختر دانشگاه تهران از ۱۶ تا ۲۰ مرداد با مربی‌گری مریم معظمی علیشاه و سرپرستی فاطمه عادلی‌منش طی تلاشی سخت افتخارات زیر را کسب کردند:
در دوبل: کیاناقصری و یگانه شاوردی، مدال نقره.

شایسته باقری فرد و کیانا قصری، عنوان سوم مشترک انفرادی را از آن خود کردند و مدال برنز گرفتند.

یگانه شاوردی، شایسته باقری‌فرد، کیانا قصری، آنا کشیشی بصورت تیمی مدال خوشرنگ طلا را از آن خود کردند.

کسب رتبه اول تیمی و یک مدال طلا، و در دوبل یک نقره و برنز حاصل تلاش و ارمغان تنیسور‌های چابک دختر دانشگاه تهران بود.

شطرنج:
تیم شطرنج دختران دانشگاه تهران نیز متشکل از آناهیتا غلامی، آناهیتا زاهدی‌فر، پرنیان قمی و فاطمه ساداتی است که موفق به شکست همه تیم‌های دانشگاه یزد، دانشگاه زند شیراز، فردوسی مشهد و صنعتی شریف شدند و قهرمانی خود را در روز اول رقابت‌ها مسجل کردند. روز ۲۲ مرداد، پرنیان قمی در ماده برق‌آسا با شش پیروزی و یک تساوی، قهرمان این ماده شد و طلا گرفت. مدال نقره برق‌آسا نیز نصیب آناهیتا زاهدی‌فر شد و به دلیل باخت به هم تیمی خود، پرنیان قمی نایب قهرمان و آناهیتا غلامی چهارم شد.

دانشگاه تهران در این ماده، یک مدال طلا، یک نقره و یک عنوان چهارمی کسب کرد و ۲۰ امتیاز به اندوخته‌های کاروان افزود. در آخرین روز رقابت‌ها نیز شطرنج‌بازان باهوش دانشگاه تهرانی، ۳ طلا و ۲ نقره و یک مقام پنجمی به کاروان اهدا کردند. محمد ابراهیم‌زاده و آقای مرادی مربیان این تیم و فرخ عزیزی سرپرست تیم بود.

بدمینتون:
تیم بدمینتون دختران رقابت‌های خود را از ۲۱ مرداد آغاز کرد و در انفرادی آزاد: ساره امینیان و نرگس افشاری به نیمه نهایی راه یافتند. در دوبل آزاد تیم دونفره، پرنیا نبوی و یاسمن متاجی به نیمه نهایی راه یافتند. در دوبل دونفره فاطمه صادقی و حدیث قهرمانلو علیرغم شایستگی فراوان، در یک هشتم نهایی بازی را به تیم شیراز واگذار کردند. در نهایت یاسمن متاجی و پرنیا نبوی در دوبل آزاد مدال نقره گرفتند. نرگس افشاری هم در انفرادی آزاد مدال نقره و ساره امینیان در انفرادی آزاد مدال برنز گرفت.

بدمینتون بازان چابک دانشگاه تهرانی در این رقابت‌ها در مجموع تیمی اول شدند و مدال خوشرنگ طلایی را کسب نمودند. بهاره محمودیه مربی و سهیلا ضیابری سرپرست تیم بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
در این مسابقات تیم دیگه ای نبود؟!!!!!
کاملا تابلو هست که طرفدار چه تیمی بودین
آخرین اخبار