به گفته یک تریکولوژیست، شانه زدن اشتباه مو‌ها و استفاده از کش موی نامناسب می‌تواند ریزش مو را افزایش دهد.

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات در سراسر جهان است و بیش از یک سوم مردم با این مشکل مواجه هستند و این یک رونده طبیعی در چرخه رشد مو است. در این چرخه موها پس از مرحله رشد، مدتی روی سر و اصطلاحا در مرحله استراحت می مانند و پس از آن وارد مرحله ریزش می شوند. ولی این یک روند طبیعی است که جای نگرانی ندارد. چرا که موهای ریخته شده پس از مدتی دوباره شروع به رشد می‌کنند و چرخه از سر گرفته می شود. اما ریزش مو زمانی نگران کننده می‌شود که موهای ریخته شده بسیار بیشتر از موهایی باشند که مجددا روی سر رشد می‌کنند. در چنین حالتی به مرور زمان موها حجم خود را از دست می دهند و حتی ممکن است فرد دچاره طاسی موضعی یا کامل گردد.

یک تریکولوژیست اشتباهی در مراقبت از مو را نام برد که منجر به ریزش مو می شود. او این اشتباه را برس زدن انتهای موها دانست که باعث ریزش مو و افزایش شکنندگی مو می شود. 

به گفته او، بسیاری از خانم‌ها بدون باز کردن کامل موهایی که بسته‌اند ، انتهای موهای خود را شانه می‌کنند، که این کار اشتباه است.

 این تریکولوژیست تصریح کرد: موها باید شانه شوند و برای این کار باید شانه زدن را از ریشه باید شروع و به تدریج به سمت انتها حرکت کنند. بستن موهایی که گره دارند، بدون شانه کردن، می‌تواند شکنندگی ساقه‌های مو را افزایش داده و باعث ریزش مو شود.

او با بیان اینکه مراقبت مناسب از خشکی و شکننده شدن موها جلوگیری می کند، توضیح داد: بهتر است هنگام خشک کردن موها از حوله های میکروفایبر به جای حوله نخی استفاده کنید. چرا که این حوله‌ها اصطکاک کمتری را ایجاد می کنند کمتر منجر به گره خوردن می شوند.

 این متخصص همچنین توصیه کرد که برای بستن موها بهتر است از کش‌های ابریشمی یا ساتن استفاده شود. چنین کش‌هایی باعث کشیدگی مو نمی‌شوند و به حفظ خاصیت ارتجاعی آن کمک می کنند. علاوه بر این، خرید روبالشی های ساخته شده از همان جنس یعنی ساتن و ابریشم می تواند از ساقه موهای شما محافظت کند.

منبع: gazeta.ru

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار