رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در هفته آینده ۵۰۰ هزار دز واکسن پنجگانه دیگر وارد ایران خواهد شد.

واکسن پنتاوالان یا پنجگانه اطفال دارای پادتن‌هایی است که بدن کودک را در مقابل بیماری‌هایی مانند دیفتری، سیاه سرفه، هموفیلوس آنفلوآنزا تیپ B، هپاتیت B و کزاز محافظت می‌کند. اما مدتی است که برخی مخاطبان از کمبود این واکسن خبر داده اند.

شهروند خبرنگاران‌ ما با ارسال پیام ابراز نگرانی کرده اند که سبد واکسیناسیون نوزادان و اطفال با کمبود موقتی در سطح کشور مواجه شده است و از مسئولان خواهش کرده اند این موضوع را هر چه زودتر پیگیری کنند تا مشکل شناسایی شود و نوزادان و کودکان با مشکل مواجه نشوند.

در همین راستا شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: اکنون کمبود خاصی در زمینه واکسن های پنجگانه در کشور وجود ندارد.کمبود احتمالی در ادوار مختلف مقطعی بوده که علت آن، زمانبر بودن تامین اعتبار و ثبت درخواست ها است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون یک محموله ۲۵۰ هزار دزی واکسن پنجگانه وارد کشور شده و تا هفته آینده ۵۰۰ هزار دز دیگر وارد ایران خواهد شد. 

وی بیان کرد: از زمان ثبت درخواست تا ورود محموله های وارادتی مدتی زمانبر خواهد بود و این موضوع شامل واکسن های پنجگانه هم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
باز هم واکسن وارداتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
خوب و بسیارعالی حرف دشمن رو پیگیری میکنین
آخرین اخبار