وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قصد دارد سفری به بروکسل برای رایزنی درباره ایران داشته باشد.

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سه‌شنبه هفته جاری سفری به مقر اتحادیه اروپا در بروکسل خواهد داشت تا با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقام‌ها دیدار کرده و درباره ایران رایزنی کند.

به گفته دفتر کوهن، این سفر بر جلب حمایت اروپا برای توقف برنامه هسته‌ای ایران و همچنین سفر‌های اخیر او به اروپا متمرکز خواهد بود.

کوهن در بیانیه خود مدعی شد: «اتحادیه اروپا و اسرائیل منافع مشترک زیادی در خاورمیانه و به‌ ویژه در توقف برنامه هسته‌ای ایران و تهدید ایران دارند».

او همچنین در بخشی دیگر مدعی شد: «اسرائیل با ارسال کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین مشکلی ندارد، اما با ارسال بودجه به سازمان‌های تروریستی که برای تحریک علیه دولت یهود استفاده می‌شود، کنار نخواهد آمد.»

رابطه الی کوهن و جوزپ بورل پیشتر از این با تنش‌هایی همراه بوده است. در ماه مارس کوهن، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به دلیل مقایسه بین حملات فلسطین و اسرائیل مورد انتقاد قرار داد و به بورل گفته بود که در سفر به سرزمین‌های اشغالی از او استقبالی نخواهد شد. اما اکنون گفته می‌شود کوهن این سفر را با هدف باز کردن برگ جدیدی از روابط انجام می‌دهد تا اتحادیه اروپا سیاست سختگیرانه‌تری در قبال ایران اتخاذ کند و این رویکرد را در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین در ماه ژوئن به نمایش بگذارد.

برخی منابع می‌گویند «تروریستی اعلام کردن نام سپاه پاسداران» از جمله درخواست‌های کوهن از بورل خواهد بود. بورل مسئله فلسطین و مخالفت اتحادیه اروپا با شهرک‌سازی‌ها و توسعه آن را مطرح خواهد کرد.

«روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا و «اولیور فارهیلی» کمیساریای اتحادیه اروپا دیگر مقام‌هایی خواهند بود که کوهن با آن‌ها دیدار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار