تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که فعالیت در سایت هسته‌ای اصلی کره شمالی پس از دستور کیم جونگ اون افزایش یافته است.

یک اندیشکده آمریکایی گزارش داده است که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای سوم تا هفدهم ماه مارس، فعالیت‌های ثبت شده می‌تواند نشانگر این باشد که کره شمالی در مراحل پایانی ساخت یک رآکتور آب سبک تجربی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس این گزارش، یک رآکتور پنج مگاواتی در "یانگ‌بیون" به فعالیت ادامه می‌دهد و ساخت یک ساختمان پشتیبانی پیرامون رآکتور آب سبک تجربی در دست اجراست. علاوه بر این، از سامانه خنک‌کننده این رآکتور تخلیه آب مشاهده شده است. همچنین ساخت‌وساز جدیدی اطراف نیروگاه غنی‌سازی یانگ‌بیون آغاز شده که احتمالا هدف آن گسترش ظرفیت است.

به نظر می‌رسد این تحولات نمایانگر دستور اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای افزایش تولید مواد شکافت‌پذیر باشد که هدف آن گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای است.

رهبر کره شمالی سئول و واشنگتن را به افزایش تنش‌ها از طریق رزمایش‌های نظامی متهم کرده و به ارتش کشورش دستور داده است تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک جنگ واقعی انجام دهد. این کشور در هفته‌های گذشته آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است. کیم جونگ اون هچنین بر آمادگی برای انجام حملات هسته‌ای در هر زمانی به منظور بازدارندگی جنگی در برابر آمریکا و کره جنوبی تاکید کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار