ارتش اوکراین از وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین به نیرو‌های روسی در شرق این کشور خبر داد.

جنگ اوکراین در حالی در سیزدهمین ماه خود قرار دارد که نیرو‌های روسی به دلیل توان توپخانه‌ای بالاتر و قدرت نظامی بیشتر در حال پیشروی در شرق این کشور به خصوص در شهر باخموت هستند. این در حالی است که کی یف با امید به کمک‌های نظامی غرب، در حال مقابله با نیروی‌های روسی در چهار جبهه شرقی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین امروز (پنجشنبه) مدعی شد طی شبانه روز گذشته در نبرد در شرق کشور موفق به وارد آوردن خسارات و تلفات سنگین به متجاوزان شدیم به طوری که در این مدت ۶۶۰ نظامی روسی کشته شدند. همچنین نیرو‌های ما موفق به منهدم کردن ۱۳ تانک، یک سیستم دفاع هوایی، و یازده نفربر دشمن شد.

این در حالی است که مقامات محلی از حمله گسترده هوایی روسیه به کی یف، پایتخت اوکراین و دیگر شهر‌های این کشور خبر دادند. در طول شب گذشته صدای آژیر در پایتخت و شمال اوکراین به گوش رسید. مقامات اوکراینی می‌گویند موفق به رهگیری و منهدم کردن ۱۶ پهپاد از ۲۱ پهپاد تهاجمی روسیه در این حملات شده اند.

اصابت موشک به دو ساختمان مجاور هم در منطقه زاپروژیا دستکم یک کشته و ۳۳ مجروح برجای گذاشت. همچنین حملات پهپادی روسیه به جنوب کی یف هشت کشته و هفت زخمی برجای گذاشت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: این حملات نباید به یک مسئله عادی بدل شود. جهان به اتحاد بزرگتر و منسجم تری برای مقابله با حملات روسیه و محافظت از جان انسان‌ها نیازمند است.

روسیه اکنون به میزان قابل توجهی در شهر باخموت در منطقه دونباس پیشروی کرده است به طوری که شرق، جنوب، و شمال این منطقه در محاصره نیرو‌های روسی است و نیرو‌های اوکراینی تنها از بخش غربی آن توانایی ارسال تسلیحات و مهمات به شهر را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۱:۱۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
این نتیجه اعتیاد به بازی پلی استیشنه.
آخرین اخبار