عموئی گفت: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید باشد و کشور‌های در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش اتخاذ کنند.

ابوالفضل عموئی رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصد و چهل و ششمین IPU در منامه، ظهر روز یکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١ شرکت کرد و در خصوص سوء استفاده‌های رایج از مبحث آزادی بیان در راستای توهین به مقدسات اسلامی و دینی سخنرانی نمود.

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشور‌های در حال توسعه، بحث سواستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران از مسایل کشور‌های مسلمان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت کلی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشور‌های عضو قرار گیرد و در اقدام مشترک برای حل این معضل اقدام شود.

وی همچنین از پیشنهاد مجلس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشور‌های آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار