معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح «دختران آفتاب ایران» به منظور توسعه ورزش دانش آموزی در مدارس شبانه روزی و عشایری دخترانه استان اجرا خواهد شد.

محمود معزی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های ورزشی در حوزه ورزش دانش آموزی، گفت: با عنایت به ضرورت اجرای راهکار ۳-۵ سند تحول بنیادین مبنی بر  توانمندسازی دانش آموزان ساکن در مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهر‌ها و عشایر کوچ نشین، با تاکید بر ایجاد فرصت‌های آموزشی متنوع و با کیفیت، برنامه دختران آفتاب ایران با عنوان «دآا» در استان خوزستان اجرا خواهد شد.

او افزود: برنامه فرهنگی و ورزشی دختران آفتاب ایران که یک کار مشترک بین آموزش و پرورش، وزارت ورزش و ستاد مبارزه با مواد مخدر است بر اساس اسناد بالادستی اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این برنامه، توانمندسازی دختران دانش‌آموز را در مناطق عشایر، کوچ‌نشین و مناطق محروم دنبال می‌کند؛ لذا بر اساس نیازسنجی و اساسنامه مدارس شبانه روزی به منظور رسیدن به این اهداف، اقدام به برنامه ریزی و اجرای برنامه فرهنگی_ورزشی دختران آفتاب ایران با عنوان (دآا) در مدارس شبانه روزی دخترانه خواهیم کرد.

آقای معزی ادامه داد: برنامه دآا (دختران آفتاب ایران) در سه محور برنامه ریزی شده که بخش اول (همگانی) جشنواره‌های فرهنگی-ورزشی و بازی‌های بومی محلی را شامل می‌شود و در بخش دوم کانون‌های ورزشی در مدارس شبانه روزی به عنوان مهمترین قسمت فعالیت دایر می‌شود که شامل رشته‌های ورزشی متنوع با تعداد جلسات مشخص است و در بخش سوم هدایت دانش آموزان مستعد به پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان جهت استعداد یابی در رشته‌های هدف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.