اعتصاب حمل و نقل عمومی مونیخ آلمان را مختل کرد

به دلیل اعتصاب هشدار دهنده اتحادیه‌های کارگری بخشی از قطار‌های شهر مونیخ فعال نبودند.

به دلیل اعتصاب هشدار دهنده اتحادیه‌های کارگری در روز‌های پنجشنبه و جمعه قطار‌های یوبان و تراموای شهر مونیخ فعال نبودند.

به گزارش پایگاه اینترنتی لوکال، اتحادیه کارگری حمل و نقل مونیخ اعلام کرد حرکت حدود نیمی از اتوبوس‌ها هم لغو خواهد شد.

از زمان آغاز اعتصاب‌ها در روز پنجشنبه تا پایان اعتصابات در روز جمعه همه کارکنان شرکت حمل و نقل عمومی مونیخ برای شرکت در اعتصاب هشدار دهنده فراخوانده شده اند. حتی اگر برخی از کارمندان بخواهند در محل کار خود حاضر شوند، کل سامانه حمل و نقل یوبان و تراموا به دلایل ایمنی فعال نخواهند بود.

با این حال، خطوط حمل و نقل اس بان مونیخ تحت تأثیر این اعتصابات کار خود را متوقف نکرد، چون اپراتور این خطوط دویچه بان است؛ بنابراین سامانه حمل و نقل در سراسر آلمان ممکن است در صورت شکست مذاکرات فعلی بر سر پرداخت دستمزد، مجموعه‌ای از اعتصابات را در اواخر ماه مارس تجربه کند.

به گفته اتحادیه کارگری برخی از رانندگان اتوبوس‌ها در اعتصاب شرکت نمی‌کنند، چون بخش خصوصی آن‌ها را اداره نمی‌کند و این شامل اتوبوس‌های مدرسه هم می‌شود.

فرانتس شوتز، دبیر اتحادیه کارگری وردی در گفتگو با رسانه‌ها به سطح بالای ناامیدی در میان کارکنان اشاره کرد وگفت انتظار دارد کارکنان در اعتصاب هشدار دهنده مشارکت کنند.

به گفته سخنگوی اتحادیه کارگری وردی، یک قرارداد جمعی جداگانه با کارکنان شرکت حمل و نقل عمومی در مونیخ وجود دارد که مفاد آن بدتر از قرارداد جمعی منطقه‌ای برای کارگران حمل و نقل عمومی است.

در مذاکرات نمایندگان حدود ۲.۵ میلیون نفر از کارکنان فدرال و شهرداری، اتحادیه کارگری وردی و انجمن کارمندان دولت خواستار ۱۰.۵ درصد افزایش درآمد و حداقل پرداخت ۵۰۰ یورو بیشتر در ماه شدند.

در دور دوم مذاکرات هفته گذشته هیچ توافقی حاصل نشد و اتحادیه‌ها پیشنهاد کارفرمایان را کافی ندانستند و رد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار