دبیرکل جنبش انصارالله یمن با اشاره به تجاوزگری وحشیانه دشمن علیه مردم یمن، سکوت در برابر آن را محکوم کرد.

عبدالملک بدر الدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت آمریکای دشمن نقش ناظر را در تجاوزگری به کشور ما داشت و عربستان و امارات نیز نقش اجرایی برعهده گرفتند.

وی افزود: آمریکا و عوامل منطقه‌ای و مزدوران آن تصور می‌کردند که با هدف قرار دادن شهید الصماد اراده ملت یمن سست خواهد شد. دشمن حتی مراسم تشییع این شهید را نیز هدف حمله قرار داد. اما تلاش‌های دشمن برای تضعیف اراده ملت یمن شکست خورد. سالگرد این شهید در واقع رمز پایداری است. مظلومیت شهید الصماد یادآور مظلومیت ملت عزیز ماست. همه اقدامات دشمن وحشیانه و جنایتکارانه بود به گونه‌ای که برای محافل بین المللی نیز عیان شد.

عبدالملک بدرالدین گفت آمریکا درصدد است تا ائتلاف متجاوز را از پایبندی به تعهداتش منع کند. عربستان، امارات و مزدوران آن‌ها با نظارت آمریکا، انگلیس و اسرائیل وارد جنگ علیه یمن شدند. آمریکا طرف متجاوزی است که این تجاوزگری را هدایت می‌کند. نمی‌توانیم به ائتلاف متجاوز اجازه بدهیم از تعهداتش درباره یمن شانه خالی کند.

در تجاوزگری وحشیانه دشمن ده‌ها هزار نفر از مردم یمن به قتل رسیدند و دشمن مرتکب نسل کشی شد. در این تجاوزگری دشمنان تمام آثار حیات را در یمن هدف قرار دادند. هیچ چیزی نمی‌تواند جنایت‌های وحشیانه صورت گرفته را در این تجاوزگری توجیه کند. هر کسی که وجدان داشته و دارای ارزش‌های انسانی باشد باید درباره جنایت‌های وحشیانه‌ای که علیه ما صورت گرفت؛ موضع گیری خواهد کرد.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن تاکید کرد بدترین درد و مصیبتی که به خاطر محاصره و تحریم علیه ملت ما تحمیل شد، مشکلات بهداشتی و درمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار