دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو به واشنگتن پیام داده که مجوز‌های تازه‌ای درباره شهرک‌ها در کرانه باختری صادر نخواهد کرد.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو به واشنگتن پیام داده که مجوز‌های تازه‌ای درباره شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری صادر نخواهد کرد.

به گزارش «رویترز»، دفتر «بنیامین نتانیاهو» تأکید کرد که در پیغامی به آمریکا اطمینان داده که مجوز‌های تازه‌ای برای به رسمیت شناختن شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری صادر نخواهد کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی که از وزرای افراطی تشکیل شده در ۱۲ فوریه ۹ شهرک غیر قانونی در کرانه باختری اشغالی را به رسمیت شناخت و اعلام کرد که ۱۰ هزار واحد مسکونی در این شهرک‌ها ساخته خواهد شد. این تصمیم با مخالفت گسترده جامعه جهانی از جمله متحدان این رژیم آمریکا و اروپا مواجه شد.

شهرک‌های بی ضابطه مناطقی در کرانه باختری هستند که شهرک‌نشینان بدون اجازه و موافقت رژیم صهیونیستی در آن‌ها ساخت‌وساز کرده‌اند و ساکن شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در کرانه باختری ۷۷ شهرک بی ضابطه غیر قانونی وجود دارد که کابینه رژیم صهیونیستی ۹ عدد از آن‌ها را به پیشنهاد بن غفیر قانونی دانسته است. شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی مطابق با قوانین سازمان ملل اقدامی غیر قانونی است.

این درحالی است شبکه عبری کان افشا کرد بیم از انتفاضه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تسلیم کرد و موجب شد تا دستور کاهش تعرض به مسجد الاقصی را در ماه مبارک رمضان صادر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار