رئیس اتاق‌های صنعت و بازرگانی اعلام کرد این کشور درپی جنگ اوکراین ۱۷۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.

رئیس اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان، تاکید کرد جنگ اوکراین حدود ۱۶۰ میلیارد یورو (۱۷۱ میلیارد دلار) یا حدود ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی آن در ایجاد ارزش از دست رفته تا پایان سال برای اقتصاد آلمان هزینه خواهد داشت. DIHK) گفت.

براساس گزارش رویترز، پیتر آدریان، رئیس DIHK به راینیشه پست گفت: این بدان معناست که تولید ناخالص داخلی در بزرگترین اقتصاد اروپا ۲۰۰۰ یورو کمتر خواهد بود.

صنعت سهم بیشتری از اقتصاد آلمان را نسبت به بسیاری از کشورها به خود اختصاص می دهد و این بخش در بیشتر موارد انرژی بر است، به این معنی که شرکت های آلمانی به ویژه از افزایش قیمت انرژی که طی سال گذشته در اروپا به بالاترین حد خود رسید، آسیب جدی دیده اند.

بر اساس پیش بینی ماه گذشته الیانز ترید؛ بخش صنعت آلمان در ۲۰۲۳ نزدیک به ۴۰ درصد بیشتر از ۲۰۲۱ پیش از بحران ناشی از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) سال گذشته، برای انرژی هزینه پرداخت خواهد کرد. 

هزینه انرژی در آلمان با وابستگی به گاز نستبا ارزان بهای روسیه در چند دهه گذشته که از طریق خط لوله انتقال می یافته، در مقایسه با آمریکا که برخوردار از ذخایر گاز طبیعی است و همچنین فرانسه که به برق هسته ای دسترسی دارد، افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
به جهنم
آخرین اخبار