رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه اوضاع افغانستان دشوار است، گفت: برای رفع مشکلات و چالش‌های این کشور با مقامات کابل در حال رایزنی هستیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت امروز پتانسیل های درگیری زیادی در جهان وجود دارد و ما این را به خوبی درک می کنیم و آگاه هستیم.

 پوتین گفت: اما این وضعیت از اهمیت وضعیت افغانستان نمی کاهد و همیشه برای ما افغانستان اهمیت داشته و امروز اهمیت آن دوچندان است زیرا ما نمی خواهیم هیچ نقطه تنش دیگری در مرزهای جنوبی ما ایجاد شود.

 وی خاطرنشان کرد میلیون ها نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

به گفته پوتین، وضعیت بسیار دشوار است، اما ما هر کاری انجام می دهیم تا راه حل هایی پیدا شود. ما با رهبران و مقامات کنونی افغانستان در کابل تماس برقرار کرده ایم.

رئیس فدراسیون روسیه گفت: ما می دانیم که برنامه های خوبی برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی وجود دارد که می تواند وضعیت را در اقتصاد افغانستان تثبیت کند.

پوتین خاطرنشان کرد: وضعیت انسانی در افغانستان رو به وخامت است و بر اساس اطلاعاتی که اعلام شده تقریباً 4 میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

پوتین تاکید کرد: روسیه نگران این موضوع است که زیر ساختهای غیر منطقه ای تحت عنوان مبارزه با تروریسم بین المللی در افغانستان ایجاد شود.

 وی در عین حال خاطرنشان کرد این کشورها هیچ کاری از آنچه برای مبارزه واقعی با تروریسم بین المللی لازم است انجام نمی دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار