اجرای پیش‌فروش ایران‌ خودرو از امروز ۱۳ بهمن با عرضه چهار محصول آغاز می‌شود.

ایران‌خودرو در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده است که اجرای این طرح از امروز  پنجشنبه (۱۳ بهمن ماه) با عرضه چهار محصول این شرکت با موعد تحویل چهارماهه تا یکساله و با اختصاص سود مشارکت عرضه آغاز می‌شود.

در این مرحله از پیش‌فروش ایران‌خودرو، چهار محصول وانت آریسان دوگانه‌سوز، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور XU ۷ برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودرو‌های فرسوده عرضه خواهد شد.

گفتنی است که پیش‌شرط تعریف حساب وکالتی و بلوکه شدن بخشی از وجه خودروی مورد تقاضا در حساب مشتری، برای اولین بار در اجرای طرح‌های فروش ایران‌خودرو اجرایی می‌شود.


بیشتر بخوانید:

چگونه حساب وکالتی باز کنیم؟



در این طرح صرفاً متقاضیان عادی بایستی ضمن حصول اطمینان از احراز شرایط عمومی ثبت‌نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از ثبت‌نام، اقدام کرده و به میزان مبلغی که در بخشنامه تعیین خواهد شد، موجودی این حساب را تکمیل کنند.

پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی و مشخص شدن فهرست برندگان، متقاضیانی که برنده نشده‌اند، می‌توانند نسبت به برداشت از حساب خود اقدام کنندایران‌خودرو در اطلاعیه خود نیز در این رابطه اعلام کرده است: به منظور فراهم‌سازی شرایط لازم برای دستیابی مشتریان واقعی و مصرف‌کنندگان به خودرو، بخشی از وجه خودرو در حساب وکالتی که توسط متقاضیان نزد بانک‌های ملی، ملت، سپه، تجارت و صادرات افتتاح کرده‌اند، مسدود می‌شود و پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی و مشخص شدن فهرست برندگان، متقاضیانی که برنده نشده‌اند، می‌توانند نسبت به برداشت از حساب خود اقدام کنند.

مشتریان منتخب در قرعه‌کشی نیز با تکمیل الباقی وجه، مطابق پیش پرداخت اعلامی در بخشنامه نسبت به انتقال وجه از طریق درگاه رسمی ایران‌خودرو و تکمیل ثبت‌نام اقدام خواهند کرد. 

طبق اعلام ایران‌خودرو، مشتریان برای افتتاح حساب وکالتی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی بانک‌های یاد شده از ۱۱ تا ۱۷ بهمن ماه، نسبت به تکمیل فرم وکالتی نزد بانک اقدام کرده و میزان موجودی برابر با ۹۰ میلیون تومان از وجه خودرو که در بخشنامه تعیین شده را در حساب خود نگه‌داری کنند. افتتاح حساب وکالتی صرفا برای متقاضیان عادی است و مادران و متقاضیان نوسازی خودرو‌های فرسوده از این موضوع مستثنی هستند.

همانطور که اشاره شد، طرح مذکور از ۱۳ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. مشتریان حائز شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir برای ثبت‌نام اولیه و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند.

مشتریان ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از افتتاح حساب وکالتی می‌توانند حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه، برای ثبت‌نام اولیه و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند. گفتنی است که مشتریان ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از افتتاح حساب وکالتی می‌توانند حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه، برای ثبت‌نام اولیه و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند و تاکید می‌شود که افتتاح حساب وکالتی مختص متقاضیان عادی بوده و شامل متقاضیان قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
یعنی وقتی دولت شده همکار خودروسازان داخلی و از دلالی و بازی خودروسازان و گران فروشی خودرو در بورس کالا داره سود خودش رو برمیداره و از خودروسازان به شدت حمایت میکنه ، هیچ انتظاری برای کاهش قیمت نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
دید مردم رو به همه چیز خراب کردید
خون مردم رو توی شیشه کردید
کارمند جماعت نمیتونه توی این جامعه زندگی کنه نمیرسونه....
مردم رو به بازی گرفتید
واقعا تاسف میخورم بابت خیلی چیزاااا
هدف از زندگی کردن این نیست که شماها برای مردم کشورم درست کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
سلام
خاک تو سرتون
با این طرح وکالتی که گذاشتید فقط پولدارا میتونن ثبت نام کنن.مردم عادی که پول ندارن چی؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
بترسید(مرفهین بی درد جسارت قیمت تمام شده پایین رو ندارید و با سرمایه مثل بانکها بر گرده مردم سوارید) از موقعی که سقوط آزاد قیمتها با نخریدن شروع شه آخه اینطوری که بالا میبرین مراقب پایین هم باشین گر چه ترفدهاشو بلدید! ! دیگه در عامه قدرت هزینه نگهداری خودرو هم نیست معاینه فنی خودرو که پیش کش!
Netherlands
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
وکالتی چه صیغه ای هست؟
یه استعلام موجودی شماره حساب بگیرید اگر پول داشت اوکی هست وگرنه ثبت نام نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
استادان عزیز این وکالتی چه کوفتی هست اینو حداقل یک هفته پیش میگفتین اطلاع رسانی میکردین فردا تعطیل شنبه تعطیل پس من کی برم کوفت وکالتی باز کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
منی که میخام ماشینم رو بفروشم بعد درآمدن اسمم و پول ماشین رو بدم این حساب وکالتی رو کجای دلم بذارم
بازم یه تصمیم برای پولدارتر شدن پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
حساب وکالتی یعنی چی؟
دادستان و سازمان بازرسی ورود کنید
خون مردم رو تو شیشه کردن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
از یک طرف آمار ارقام خودشان سخن از افزایش تولید روزانه ( شما بخوان مونتاژ) می دهند که به 2 هزار دستگاه در روز برای هر شرکت از آن طرف عرضه در بورس 2 نهایت 4 هزار دستگاه!!!
از یک طرف آمار ارقام سخن از به حداقل رسیدن معوقات به 20 درصد از این طرف فروش
اگر تولید افزایش یافته پس چرا عرضه قطره چکانی است؟
اگر با وجود افزایش تولید معوقات دارند با کدام معیار مجوزی حق فروش دارند؟
چرا قبل از عرضه در بورس تعداد عرضه اعلام می شود اما در برنامه فروش از طریق سایت اطلاع رسانی نشده شفاف سازی انجام نمی شود؟
چرا رهن سند خودرو بمدت یکسال که قانون بوده از برنامه فروش حذف شده است؟
چرا شرط حساب وکالتی فقط برای افراد عادی با توجه به اختصاص 30 درصد عرضه نسبت به دو طرح دیگر است؟ اگر قانون یا شرایطی است باید برای همه یکسان باشد یا خیر؟
فرض بر مثال حساب وکالتی و خواباندن پول در حساب انجام شد و دچار مشکلات پیش آمده در عرضه قبلی سایپا مواجه شدند و با پیغام ثبت نام به اتمام رسید و یا شما برنده نشده اید مواجه شوند چه کسی پاسخ گو است؟
از هر دید زاویه ای با هر عقل منطقی به این طرح برنامه فروش با توجه به مشکلات پیش آمده در هنگام ثبت نام ( چرا قبل تر که تعداد بیشتر و بدون شرایط بود چنین مشکلاتی بوجود نمی آمد) فکر کنیم چیزی جز رانت و ندادن خودرو به مصرف کننده واقعی نیست والا اطلاعات همه توی سیستم موجوده که چه تعداد خانواده ها بی خودرو و چه تعداد بیشتر از یک خودرو دارند مثلا همه خودروها سند دارند و ثبت می شوند ملک آپارتمان نیستند که بصورت قولنامه ای هم موجود باشد!!! نتوان آمار گرفت!! طبق آمار ارقام اخیر تعداد خودرو موجود در خانوار!!
همه سرکاریم از یک طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
این شیوه ها بیشتر شبیه ندادن خودرو به مصرف کننده واقعی تا رسیدن خودرو به مصرف کننده واقعی
اول از همه قانون شرط حذف رهن سند برداشتن
بعد آمدن قانون جوانی اختصاص دادن 50 درصد برنامه فروش در صورتی که طبق آمار ارقام خودشان تعداد ثبت نام مادران حتی به نیم میلیون هم نمیرسه!! در مقابل 4_5 میلیون نفر عادی آیا این درصد برنامه فروش انصافه!!
بعد قانون خودروهای فرسوده که 20 درصد هم برای این منظور!!
الانم که قانون حساب وکالتی فقط برای افراد عادی با 30 درصد ظرفیت برنامه فروش!!!
یعنی چی که اگر قانون برای همه یا هیچکس
ولا راه برای رسیدن خودرو به مصرف کننده واقعی زیاده
مثل طرح مسکن ملی با گذاشتن شرایط سخت گیرانه یکبار ثبت نام و سحت سنجی استعلام انجام بشود بعد طبق آمار تعداد بر اساس رقم آخر کد ملی ( مثل رقم 2 برای اردیبهشت) هر ماه بسته به میزان تولید و تعهدات قبلی خودرو واگذار کنند با پیش پرداخت نصف مبلغ بدون انجام قرعه کشی ( قرعه کشی چیزی جز رانت بی عدالتی نسبت به افراد واجدین شرایط نیست)
بعد هم قانون رهن سند هم برگرده
اینطوری اولویت با افرادی باشه که هیچ نوع وسیله نقلیه نداشته باشند حتی تاکسی و غیره
الان با این وضع حتی تاکسی داران هم وسایل نقلیه سنگین وانت غیره هم می توانند ثبت نام کنند!!
آخه این عدالته!!؟؟
آخرین اخبار