شرکت نفت یمن تأیید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی ۴ کشتی حامل سوخت را توقیف کرده و مانع از رسیدن آن‌ها به بندر الحدیده شده است.

«عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن امروز (جمعه) اعلام کرد: «ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی با بی‌اعتنایی آشکار به رنج انسانی مردم یمن، ۴ کشتی سوخت‌رسان را علی‌رغم آن‌که در جیبوتی مورد بازرسی اجباری قرار گرفته بودند، توقیف کرد.»

طبق گزارش خبرگزاری المسیره یمن، المتوکل تأکید کرد: «کشتی‌های توقیف شده شامل کشتی بنزینی «سی ادور»، کشتی دیزلی «گلف آتوس» و دو کشتی دیزلی «پرنسس خدیجه» و «سوپرانو سیرن» است.»

سخنگوی رسمی این شرکت، ائتلاف متجاوز و سازمان ملل را مسئول کامل خسارات ناشی از محاصره دانست.

وی از جامعه بین‌المللی، شورای امنیت و سازمان‌های حقوق بشر و سازمان‌های بشردوستانه خواست تا بر ائتلاف متجاوز و سازمان ملل برای آزادسازی کشتی‌های سوخت‌رسان و جلوگیری از دزدی دریایی روی آن‌ها فشار بیاورند.

جنبش انصارالله یمن روز گذشته بار دیگر درباره پیامد‌های هرگونه اقدام اقتصادی که ائتلاف متجاوز عربی به یمن تحت رهبری عربستان اتخاذ می‌کند و در آن مردم یمن را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد.

پیش از این نیز «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد یمنی گفت که انصارالله مذاکراتی فشرده را با دیگر طرف‌ها و از زمان پایان آتش‌بس در اوایل اکتبر برگزار کرده است. او همچنین اعلام کرد که هرگونه آتش بس باید همراه با برداشته شدن محاصره یمن باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار