رئیس مرکز نوآوری پست بر طراحی معماری پلتفرم پست بر اساس زنجیره ارزش خدمات تاکید کرد.

محمدرضا قادری، عضو هیئت مدیره و رئیس مرکز نوآوری پست با تشریح جایگاه پست در دنیای امروز و اقتصاد دیجیتال، به بررسی زمینه‌های همکاری و نوآوری در شبکه پست کشور پرداخت.

محمدرضا قادری با بیان این که با توسعه فناوری اطلاعات نامه جایگاه اصلی خود را از دست داد و اکنون حالت نوستالژی پیدا کرده است، افزود: این تصور وجود داشت که به واسطه دیجیتالی شدن پست در حال حذف است.

این عضو هیئت مدیره پست با بیان این که توسعه تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی جهشی بزرگ در فعالیت‌های پست از لحاظ گستردگی طیف کالا‌هایی که باید جابجا بشود و گستردگی مشتریان و خدمات به وجود آورد، پست را پر کننده شکاف بین دنیای مجازی و دنیای فیزیکی برشمرد و افزود: شرکت‌های پست دنیا از سال ۲۰۱۲ رسما اعلام کرده اند کار اصلی ما نامه رسانی نیست، ما سکوی تجارت الکترونیک هستیم و باعث می‌شویم هر گیرنده و فرستنده، هر خریدار و فروشنده در هر جای دنیا بتوانند با کمک شبکه گسترده پست مراودات خرید و فروش خود را غیر حضوری انجام دهند.

او ادامه داد: مبنای طرح تحول دیجیتال شرکت پست بر همین اساس تعریف شده است که چگونه با قابلیت‌هایی که در دنیای دیجیتال دنیا و فن آوری اطلاعات وجود دارد می‌توانیم چالش‌های پیش رو را حل کنیم.

قادری در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی کسب و کار‌های پلتفرمی عنوان کرد: شرکت ملی پست باید به صورت یک پلتفرم فعالیت کند، پلتفرمی که معماری آن بر اساس زنجیره ارزش طراحی و دارای حدود نه یا ده ماژول اصلی است که این تعداد حدود ۱۰۰ زیرسرویس دارد.

رئیس مرکز نوآوری پست گفت: در دنیای دیجیتال هر گونه توسعه باید مبتنی بر فناوری و نوآوری باشد. برای چنین کاری، شرکت ملی پست این سیاست را اقتضا می‌کند که تمرکز خود را برای ارتقای زیرساخت‌های اساسی و اصلی مثل مراکز مبادله و ستون فقرات خدمات پستی که بحث رهسپاری است و همچنین شبکه قبول بسیار گسترده بگذارد.

او در همین راستا خواستار فعال کردن شعب مرکز نوآوری پست و مشارکت و تعامل بیشتر به اکوسیستم سازی پست شد و افزود: بزرگ‌تر کردن این اکوسیستم، رشد اقتصادی، رشد اشتغال و توسعه دانش و فناوری را در بردارد.

 

برچسب ها: پلتفرم ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار