رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از اعلام نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ساعت ۱۴ امروز ۲۳ تیر خبر داد.

نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور ۱۴۰۳ سهم ۵۰ درصدی قطعی در پذیرش دانشگاه‌ها دارد و سهم کنکور هم ۵۰ درصد است.

متناسب با هر درس یک نمره کل و تراز تولید می‌شود که سهم ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی را تعیین می‌کند و سهم ۵۰ درصدی کنکور که در دو نوبت برگزار شد براساس تراز بالاتر اعمال می‌شود و مجموع تراز سوابق تحصیلی و کنکور رتبه فرد را تعیین می‌کند.

مقرر شد نمرات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ برای این که ذهن دانش‌آموزان درگیر نمرات نشود٬ بعد از کنکور اعلام شود و تا ساعت ۱۴ امروز شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم بر روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

محسن زارعی٬ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در همین رابطه با اشاره به این که نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای حدود ۹۸۰ هزار دانش‌آموز از ظهر امروز اعلام می‌شود، گفت: ۵۲ درصد دانش آموزان پایه دوازدهم دختران و ۴۸ درصد پسران هستند.

وی تصریح کرد: ۲۵ میلیون پاسخنامه امتحانات نهایی توسط بیش از ۱۰۰ هزار معلم، تصحیح شده است و هر پاسخنامه دو بار توسط دو مصحح تصحیح و جمع نمرات توسط سامانه انجام شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که در صورت مغایرت نمرات تا یک نمره، نمره بالاتر برای دانش‌آموز اعمال می‌شود، گفت: اگر مغایرت نمرات دو مصحح بیش از یک نمره باشد٬ پاسخنامه در اختیار مصحح سوم قرار می‌گیرد و نمره نهایی توسط مصصح سوم با مشاهده نظر دو مصصح قبل و با تصحیح مجدد، اعلام می‌شود.

زارعی ادامه داد: اگر همچنان میان نمرات سه مصحح، مغایرت وجود داشت پاسخنامه برای بازبین ارسال می‌شود؛ بنابراین ممکن است دانش‌آموزان امروز هنگام اعلام نتیجه مشاهده کنند که برخی دروس در حال بازبینی است که این به معنای کنترل نهایی است.

وی با اشاره به این که دانش‌آموزان امروز بعد از اعلام نمرات امتحانات نهایی به مدت ۴۸ ساعت فرصت ارائه درخواست بررسی مجدد (اعتراض) دارند، گفت: هنگام مشاهده نمرات در سامانه، گزینه درخواست بررسی مجدد برای آن ها فعال است که در صورت ثبت درخواست، برگه برای تصحیح در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد.

زارعی ادامه داد: مصحح چهارم از ابتدا کار تصحیح برگه امتحانی را آغاز می‌کند و تأکید شده است تا از معلمان خبره در گروه‌های آموزشی برای تصحیح چهارم استفاده شود؛ دانش‌آموزان توجه داشته باشند با ثبت درخواست بررسی مجدد ممکن است نمره دانش‌آموز، کاهش یا افزایش داشته یا همان نمره قبلی ثبت شود. به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم با توجه به راهنمای تصحیح منتشر شده در سایت مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش و پس از اطمینان از افزایش نمره خود، درخواست تصحیح مجدد را ارائه دهند.

وی گفت: اگر دانش‌آموز درخواست بررسی مجدد را ثبت کرد، برگه او برای تصحیح چهارم ارسال می‌شود که پس از آماده شدن نتیجه، پیامکی برای دانش‌آموز ارسال می‌شود که پس از دریافت پیامک می‌تواند برای مشاهده نمره به سامانه مراجعه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار