سرپرست مخابرات استان کرمانشاه از خسارت سنگین سارقان به مجموعه مخابرات استان خبر داد و گفت : سارقان امسال ۱۰ میلیارد تومان به مخابرات خسارت زده‌اند.

حمیدرضا امیری سرپرست مخابرات استان کرمانشاه سرقت تجهیزات مخابراتی را یکی از معضلات اصلی شرکت مخابرات عنوان کرد و گفت : سال گذشته سارقان حدود هشت تا ۹ میلیارد تومان از تجهیزات مخابراتی استان را به سرقت بردند.

وی افزود: امسال تاکنون سارقان ۱۰ میلیارد تومان به مخابرات خسارت زده‌اند که اگر خسارت قطعی تلفن و حوادث و ... را هم حساب کنیم، خیلی بیشتر از این‌ها می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری این سرقت‌ها از طریق مراجع قضایی و انتظامی گفت: علاوه بر این ایمن سازی خطوط مخابراتی در دستورکار قرار دارد که متاسفانه کاری زمان‌بر و طولانی است و سال‌های سال طول می‌کشد تا بتوانیم کل شبکه را ایمن کرده و از دستبرد سارقان در امان نگه داریم.

امیری گفت: یکی از اقدامات در این زمینه جایگزین کردن خطوط تلفن با استفاده از فیبرنوری است، چرا که فیبر نوری ارزش ریالی ندارد و سرقت آن برای سارقان صرفه‌ای نخواهد داشت.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه مهمترین چالش ایجاد شده سرقت تجهیزات مخابراتی را قطعی تلفن‌های ثابت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار خط تلفن ثابت فقط در شهر کرمانشاه به دنبال سرقت تجهیزات خطوط تلفن قطع است.

وی افزود: هزینه نگهداری ماهانه هر خط تلفن ثابت حدود ۳۵ هزار تومان است، اما اگر این خط به سرقت برود مجبوریم برای وصل مجدد آن حدود ۲۵۰ هزار تومان هزینه کنیم که هزینه بالایی است.

امیری چالش دیگر مخابرات را مطالبات آن از مشترکین عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد تومان از بخش‌های مختلف طلب داریم که بخش اعظم آن طلب ما از شرکت ایرانسل است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.