مراکش در روز پایانی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ برگی جدید از تاریخ را به نام خود زد.

پس از اینکه "شیر‌های اطلس" برای اولین بار در تاریخ موفق شدند به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کنند، جشن‌های دسته جمعی گسترده در تمام خیابان‌ها و محله‌های شهر العیون، بزرگترین کلان شهر در صحرای مراکش آغاز شد.

بلافاصله بعد از قطعی شدن پیروزی تیم ملی مراکش مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی یکی از دیدار‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، مقامات شهری دستور تزئین معابر و آماده سازی خیابان‌ها برای برپایی جشن تاریخی صعود را صادر کردند تا یکی از روز‌های فراموش نشدنی در کشور مراکش را شاهد باشیم.

این تیم به یک پیروزی دلچسب مقابل اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی دست یافت تا یکی از شگفتی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ را شاهد باشیم و حالا به عنوان اولین نماینده تاریخ تیم‌های عربی در مرحله یک چهارم نهایی حضور خواهد یافت و جالب اینجاست که مسابقات هم برای اولین بار در کشوری عربی برگزار می‌شود.

تماشاگران عربی که از کشور‌های مختلف در ورزشگاه محل برگزاری بازی اسپانیا –حضور یافته بودند، همراه با مردم مراکش، یکصدا تیم ملی این کشور را تشویق کرده و پا به پای اعضای تیم سرمست از پیروزی دور از انتظار شیرها، غرق در شور و شادی شدند.

مراکش که در دوره قبلی با قبول شکست مقابل ایران در روز اول مرحله گروهی، کارش پیچیده شده بود، این بار مصم‌تر از سابق عمل کرده و بعد از رقم زدن صعودی دلچسب در مرحله یک هشتم نهایی، حالا در قسمت جدیدی از تاریخ حضور یافته است.

صعود تاریخی مراکش، خیابان‌های شهر را بست!

خیابان‌های پایتخت مراکش بعد از پیروزی تاریخی تیم فوتبال این کشور مقابل اسپانیا غرق در شادی و جشن شد.

گروه گسترده‌ای از مردم، بازی با اسپانیا را از صفحه نمایش غول پیکری که در میدان المعشور واقع در غرب شهر العیون، نصب شده بود تماشا کردند. بعد از پایان بازی نیز گروه‌های بیشتری از مردم به این گروه اضافه شدند تا یک جشن حسابی چند ساعته را شاهد باشیم.


ازدحام بالای جمعیت در جریان جشن بی پایانی مراکشی‌ها ترافیک‌های سنگینی را در سطح خیابان‌ها به وجود آورد تا پلیس هم برای تامین امنیت و روان‌سازی عبور و مرور خودرو‌ها وارد عمل شود. صدای بوق و شعار‌های میهمن پرستانه حتی در آخرین ساعات شب نیز به گوش می‌رسید و مردم شهر قصد پایان دادن به جشنی که شاید برای تکرار آن به سال‌ها انتظار نیاز باشد، نداشتند.

در ادامه، فریم‌های جذابی از روز تاریخی مراکشی‌ها مقابل ایران آماده کرده ایم که مشاهده می‌کنید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
قابل توجه تاج : با سرمربی داخلی این موفقیت رو بدست آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
این پیروزی مبارکشون باشه. چقدر خوب هست ما هم به این خوباوری برسیم که میتوانیم تیم های قدرتمند در عرصه ورزش را شکست دهیم فقط باید همدل باشیم و با عشق به وطن تلاش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
نوشجونشون
حقشون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
یه خبر هم تهیه کنید از جشن مراکشی ها در اسپانیا. خیلی باید جالب باشه . من که خیلی خوشحال شدم.
آخرین اخبار