اسکای نیوز: امسال را می‌توان سال اعتصاب در انگلیس نامید

تقریبا دو برابر کل سال‌های اخیر، روز‌های کاری تنها در دو ماه اوت و سپتامبر در انگلیس از دست رفته و اعتصاب‌ها همچنان در حال افزایش است.

اسکای نیوز نوشت، بی‌تردید امسال را می‌توان سال اعتصاب در انگلیس نامید، زیرا تقریبا دو برابر کل سال‌های اخیر، روز‌های کاری در دو ماه اوت و سپتامبر از دست رفته و اعتصاب‌ها همچنان در حال افزایش است.

این پایگاه اینترنتی در گزارشی به قلم آدام بولتون افزود، حال این پرسش مطرح می‌شود که با توجه به این روند آیا انگلیس به سمت شکل گیری یک اعتصاب عمومی و شورش پیش می‌رود؟

در کنگره اتحادیه‌های کارگری امسال، رهبران اتحادیه‌ها به نمایندگی از ۵.۵ میلیون عضو، خواستار تشکیل یک کار گروه ویژه متشکل از اتحادیه‌هایی که تمایل داشتند، شدند تا درصورت امکان اقدامات هماهنگی را از جمله برگزاری تظاهرات بیشتر، تجمعات ملی و منطقه‌ای و اقدامات صنعتی هماهنگ با حضور همه اتحادیه‌ها به منظور افزایش میزان حقوق و تغییر شرایط کاری سازماندهی کنند. 

شارون گراهام، دبیر کل اتحادیه یونایت، یکی از بزرگترین اتحادیه‌های انگلیس، در پاسخ به پریسش خبرنگار اسکای نیوز درباره شکل گیری اعتصاب عمومی گفت: اگر چندین اعتصاب همزمان انجام شود، مردم می‌توانند آن را صراحتا آنطور که دوست دارند، نامگذاری کنند.

در زمستان امسال، انگلیس با بزرگترین موج اعتصاب‌ها دست کم در یک دهه اخیر مواجه است، اعتصاب‌هایی که شامل اقدامات بیش از یک میلیون کارگر در بخش دولتی به رهبری اتحادیه‌های کارگری بزرگ می‌شود.

آیا این فراخوان‌های قدرتمند برای اقدام همزمان به این معنی است که انگلیس به زودی وارد یک اعتصاب عمومی خواهد شد، اقدامی که با اعتصاب عمومی تاریخی که درست کمتر از یک قرن پیش در ماه مه ۱۹۲۶ رخ داد، مطابقت می‌کند؟

نویسنده با بیان اینکه تقریبا دو برابر کل سال‌های اخیر، روز‌های کاری در دو ماه اوت و سپتامبر از دست رفته و اعتصاب‌ها همچنان در حال افزایش، تاکید کرد، ۴۰ هزار عضو اتحادیه سراسری کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل انگلیس، برای پیگیری مطالبات پرداختی خود، اعتصاب‌های یک روزه بیشتری را در دوره کریسمس در روز‌های ۱۳، ۱۴، ۱۶ و ۱۷ دسامبر همچنین ۳، ۴، ۶ و ۷ ژانویه ۲۰۲۳ اعلام کرده اند. رانندگان قطار هم قرار است برای روز‌های دیگر اعتصاب‌هایی را برنامه ریزی کنند.

کالج سلطنتی پرستاری روز‌های اعتصاب بیش از ۳۰۰ هزار پرستار را اعلام کرد. ۴۰۰ هزار نیروی سرویس سلامت ملی انگلیس نیز در حال حاضر درباره اعتصاب رای گیری می‌کنند که نتیجه آن در ژانویه مشخص خواهد شد.

۷۰ هزار نفر در اتحادیه مدرسین دانشگاه و کالج این هفته کار خود را ترک کردند. ۱۱۵ هزار کارمند پست در اتحادیه کارگران ارتباطات نیز از نوامبر تا دسامبر به اعتصاب ادامه می‌دهند. ۴۰۰ هزار معلم و کارمند پشتیبانی نیز در رای گیری برای برگزاری اعتصاب شرکت می‌کنند که نتیجه آن مربوط به سال جدید خواهد بود. اتحادیه معلمان اسکاتلند به طور جداگانه اقداماتی را انجام داده است. ۱۰۰ هزار کارمند دولتی در اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی هم به اقدامات صنعتی رای مثبت داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار