پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی از وجود موانع بر سر راه امضای توافقنامه تعیین مرز‌های دریایی با لبنان خبر داد.

«باراک دیوید» خبرنگار پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» به نقل از مقامات این رژیم مدعی شد: در مذاکرات آخر هفته با «عاموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی پیشرفت‌هایی در جهت توافق با لبنان در مورد مرز‌های دریایی حاصل شده است، اما مسایل مورد اختلاف همچنان باقی مانده که به رایزنی‌ها بیشتری نیاز است.

میانجی آمریکایی صبح روز جمعه در سفری چند ساعته به بیروت رفت و با مقامات ارشد از جمله رئیس جمهور میشل عون، نجیب میقاتی نخست وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفتگو کرد.

هوکشتاین پس از مذاکرات در بیروت با ادعای اینکه «پیشرفت‌هایی» در مذاکرات غیرمستقیم بین لبنان و رژیم صهیونیستی حاصل شده، تأکید کرد که دستیابی به توافق «هنوز به کار بیشتری نیاز دارد.»

برای تعیین مرز‌های دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی پنج دور مذاکرات غیرمستقیم در مقر نیرو‌های بین المللی حافظ صلح (یونیفیل) در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان برگزار شد، ولی این مذاکرات به دلیل اختلاف طرفین به حالت تعلیق درآمد سپس از سرگرفته شد.

بخش‌های شرقی دریای مدیترانه دارای منابع گازی به نسبت بزرگی است که از دو سال قبل رژیم صهیونیستی تلاش‌های اکتشافی خود را در این منطقه آغاز کرده است و اخیرا با زیاده خواهی رژیم صهیونیستی تنش بر سر مالکیت دو میدان گازی «قانا» و «کاریش» بالا گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار