نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: حضوری میلیونی ملتها، تجدید پیمان با راه شهدای اسلام و امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام علی درویشی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان  با اشاره به پیاده روی ایام اربعین، اظهار داشت: این روز‌ها یادآورحرکت ماندگار قهرمانان و اسرای کربلاست و یادآور رشادت‌ها و شجاعت بازماندگان راه امام حسین (ع) است.

او  افزود: اربعین دارای چند ویژگی است که سبب اتحاد بین ملت‌های مسلمان می‌شود به طوری که اولین پیام اربعین در حقیقت، تجدید پیمان و عهد با راه شهدای اسلام و امام حسین (ع) است و این جوشش عمل یک پرچم آزادگی است که به دست همه زوار امام حسین (ع) برافراشته شده است از همین رو دشمنان دیدن این تجمع عظیم مسلمانان برایشان سخت و هراسان است و تلاش دارند تا این حرکت را کمرنگ و با دروغ و نیرنگ مردم را از این حرکت بازدارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند خون حسین جوششی در قلب‌های ملت‌ها ایجاد می‌کند که هیچ گاه کم نمی‌شود به طوری که امروز بعد از ۱۴۰۰ سال که از واقعه عاشورا می‌گذرد بازهم شاهد حضور میلیون‌ها زائر هستیم که در این مسیر قدم برمی دارند.

حجت الاسلام درویشی بیان کرد: پیام بعدی حرکت اربعین، حرکت عملی مردم در جهت نهضت امام حسین (ع) است که که مردم با حضور در این مراسم عملا ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند چرا که حرکت اربعین نمادی است و نشان دهنده حرکت و اقدام مردم در جهت این نهضت است.

او با بیان اینکه این حرکت موجب انسجام امت اسلام می‌شود، گفت: در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین، ملت‌های جوامع اسلامی متحد می‌شوند و هر فردی از هر ملتی از هر کشوری از سراسر عالم می‌آیند و این تجمع ملت‌ها نشان دهنده انسجام بیشتر و اتحاد جوامع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: این اتحاد در راه تحقق ارزش‌های دینی و اسلامی صورت می‌گیرد که دشمنان از این حضور نگران هستند، از سوی دیگر مسلمانان عراقی در این ایام با آغوش گرم از زائران پذیرایی می‌کنند و دشمن سعی دارد تا با تفرقه افکنی بتواند ضربه‌ای بزند.

حجت الاسلام درویشی افزود: در واقع بزرگترین اجتماع جهان اسلام در مراسم اربعین محقق می‌شود که نشان می‌دهد امامت و ولایت در قطب قلب‌های مردم جای دارد، اربعین یعنی حب به ولایت و تا زمانی که این حرکت رو به جلو حرکت می‌کند باید شاهد شکست‌های دشمنان باشیم.

او با بیان اینکه این تجمع مقدمه ظهور است، گفت: این تجمع بیانگر این است که همه آماده هستند برای ظهور و همچنین تحقق شعاری که راه قدس از کربلا می‌گذرد، قدس امروز در اسارت است و با این تجمع روزی می‌رسد که بتوانیم به سمت قدس حرکت کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.