مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تکمیل و اجرای راه دسترسی غار کلدر در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد خبر داد.

عطا حسن‌پور امروز در جلسه با کارشناسان حوزه گردشگری با اشاره به تکمیل راه دسترسی غار کلدر گفت: این اقدام در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد و ایجاد راه دسترسی برای غار‌های گانه این دره انجام شده است
وی افزود: در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد با محوریت غار‌های پیش از تاریخ و قلعه فلک‌الافلاک و بازدید میدانی ارزیاب یونسکو از پرونده ارسالی؛ این اداره کل اقدام به آماده‌سازی و اجرای زیر ساخت دسترسی به غار کلدر کرده است. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان اظهار کرد: عملیات انجام شامل شن‌ریزی مسیر، ایجاد نشانک، ایجاد پله سنگی، نورپردازی، نصب تابلو و... است.
به گفته حسن پور غار‌های هفت‌گانه دره خرم‌آباد به‌عنوان بخشی از پرونده ثبت جهانی این دره، توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در دست مرمت، بهسازی و ایجاد راه دسترسی قرار گرفته است.
وی افزود: غار‌های کلدر، قمری، گیل وران، یافته، کنجی و دو پناهگاه صخره‌ای گر ارجنه و پاسنگر در دره تاریخی خرم‌آباد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار