رئیس اداره گذرنامه استان قم گفت:گذرنامه‌های تاریخ گذشته به صورت رایگان برای زائران اربعین تمدید می‌شود.

 مجتبی پایان،رئیس اداره گذرنامه استان قم با اشاره به توافق ایران و عراق در خصوص تمدید گذرنامه زائران اربعین حسینی گفت: در این توافق مقرر شده کسانی که از صدور گذرنامه‌های آن‌ها ده سال گذشته باشد با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و نصب برچسب عبور موقت عازم زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام شوند.

او ادامه داد:گذرنامه‌های دارای اعتبار کمتر از شش ماه و یا گذرنامه‌هایی که از شهریور سال ۱۳۹۱ صادر شده و تاکنون تعویض نشده است به صورت رایگان برای زائران اربعین تمدید می‌شود.

پایان افزود: کسانی که گذرنامه ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ برگ عبور موقت برای زیارت اربعین دریافت کنند.

رئیس اداره گذرنامه استان قم عنوان کرد: کسانی که قبلا تقاضای صدور و یا تمدید گذرنامه به دفاتر پلیس +۱۰ دادند باید منتظر دریافت گذرنامه از طریق پست درب منزل خود باشند و به آن‌ها این برچسب موقت ارائه نخواهد شد.

او ادامه داد: همچنین کسانی که گذرنامه‌های آن‌ها مخدوش می‌باشد نیز باید روند روند عادی برای دریافت گذرنامه را طی کنند و این تسهیلات شامل آن‌ها نیز نمی‌شود.

 پایان همچنین افزود: زنان متاهل و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز که قبلاً برای دریافت اجازه نامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کردند در این توافق نیازی به مراجعه به دفاتراسناد رسمی ندارند و می‌توانند با حضور سرپرست و پر کردن اجازه نامه در دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ گذرنامه خود را تمدید کنند.

رئیس اداره گذرنامه استان قم با اشاره به اینکه امروز روزنخست اجرای این توافق بود و ازدحام زیادی در اداره کل گذرنامه صورت گرفت مقرر شد که از فردا متقاضیان برای تمدید گذرنامه و دریافت برچسب عبور موقت به ۱۲ دفتر پلیس بعلاوه ۱۰ در سطح استان قم مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار