استاندار قم گفت: انتقال فرهنگی برای آشنایی جوانان با رشادت‌های دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و امروز باید به روش‌های مختلف فرهنگ دفاع مقدس منتقل شود.

استاندار قم درجلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم بر انتقال فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس به نسل‌های جوان تاکید کرد و گفت: انتقال فرهنگی برای آشنایی جوانان با رشادت‌های رزمندگان در دوره ۸ ساله دفاع مقدس از خاک و دین و اسلام بسیار ارزشمند است و امروز باید به روش‌های مختلف فرهنگ دفاع مقدس منتقل شود.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه آثارفرهنگی جنگ بیشتر از خود جنگ هست و باید این فرهنگ و اقدامات ارزشمند مادی و معنوی مردم در آن روز با روش‌های هنری مختلف به نسل امروز منتقل شود گفت: به عنوان یک وظیفه روایت گری‌های جنگ نباید منحصربه هفته دفاع باقی بماند و پیشکسوتان دفاع مقدس در هر فرصتی باید روایت گری خود را در زمان‌های مختلف از اتفاقات و رویداد‌ها و شرایط دوران دفاع مقدس انجام دهند.

وی افزود: آثار دفاع مقدس تنها به درگیری جنگ باقی نمانده و امروز هم به برکت مقاومت و فرهنگ مقاومت آثار و نتایج مثبت جنگ ۸ ساله را در کشور و خارج از مرز‌ها می‌بینیم.

استاندار قم در خصوص برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس بر کم کردن کار‌ها و اقدامات تکراری در این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: نمایشگاه با ابتکار و به روز‌تر باشد و درگیری امروز جبهه مقاومت با صهیونیست‌ها بیشتر بیان شود و در زمینه نمایش ادوات نظامی هم آخرین دستاورد‌های معرفی شده در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی افزود: امسال نمایشگاه باید متفاوت برگزار شود و با محوریت جنگ شناختی، تحولات سیاسی، دشمنی‌های انجام شده با نظام اسلامی و دستاورد‌های جدید انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه‌ها باید بیشتر روشنگری صورت گیرد.

امسال برای برگزاری هفته دفاع مقدس در استان قم ۱۶ کمیته تشکیل شده است و در ۲۲ ایستگاه محتوا و برنامه‌های مختلف برنامه ریزی شده است

برچسب ها: دفاع مقدس ، نسل جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار