مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از افزایش چهار برابری تراکنش‌ها با حذف پول نقد از پرداخت اتوبوس‌های شهری خبر داد.

 به نقل از شهرداری قم، علی نیک،مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اظهار کرد: پروژه حذف پول از پرداخت اتوبوس‌های شهری قم با نصب دو دستگاه کارت‌خوان در هر اتوبوس، یکی در قسمت آقایان و دیگری در قسمت بانوان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد تراکنش‌ها از ابتدای سال گذشته تا پایان آن به‌طور تقریبی چهار برابر شده است، افزود: در شرایط حاضر هدر رفت پول در سیستم مالی اتوبوس‌ها کمتر از یک درصد است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی انجام شده در حال حاضر کسی با پول نقد وارد اتوبوس نمی‌شود و همین موجب شد تا تراکنش‌ها چهار برابر شود.

نیک با اشاره به اینکه گردش مالی ۱۷۰ میلیارد تومانی درآمد یک سال است، تاکید کرد: دستگاه کارت‌خوان به صورت ماهانه تقریبی یک‌ونیم میلیارد درآمد دارد که در سال حدود ۲۰ میلیارد می‌شود.

وی ادامه داد: این ۲۰ میلیارد تراکنش نقدی است که صورت می‌گیرد و این دستگاه‌ها با کم‌ترین هزینه نصب و با کم‌ترین هزینه در حال اداره شدن است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان هزینه‌ها را تنها با پولی که از مردم گرفته می‌شود اداره کرد، گفت: یک سوم درآمد سازمان اتوبوسرانی از مردم است و دو سوم درآمد سازمان اتوبوسرانی از کمک‌های شهرداری و مراکز دیگر است.

نیک افزود: در حال حاضر ۴۴۰ دستگاه کارت‌خوان بانکی روی ۲۲۰ اتوبوس شهری نصب می‌شود و مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار