رییس سازمان اطلاعات انگلیس مدعی شد روسیه پس از شش ماه جنگ در اوکراین در فضای سایبری شکست خورده است.

جرمی فلمینگ، رییس سازمان اطلاعات انگلیس در مقاله‌ای که در روزنامه اوکونومیست منتشر شد نوشت هر دو کشور روسیه و اوکراین از قابلیت‌های سایبری خود در این جنگ استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فلمینگ در این مقاله مدعی شد: تا به حال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به طور کامل در جنگ اطلاعاتی در اوکراین شکست خورده است. گرچه این دلیلی برای خوشحالی نیست، اما نباید براساس همین تجربه نحوه مدیریت اطلاعات نادرست روسیه را در سایر نقاط جهان دست کم بگیریم.

وی مدعی شد در مورد حملات زمینی روسیه بخش اطلاعاتی این کشور نتوانسته موفق عمل کند.

رییس اطلاعات انگلیس در بخش دیگری از تحلیل خود مدعی شد روسیه پیشتر هم از همین روش اطلاعاتی در سایر کشور‌های جهان مانند سوریه استفاده کرده است و می‌توان نشر اطلاعات نادرست در زمان نبرد را عملاً یکی از استراتژی‌های روسیه در جهان دانست.

فلمینگ مدعی شد انگلیس تا به حال توانسته عملیات‌های اطلاعاتی روسیه را در اوکراین رهگیری کند و به موقع در مقابل آن‌ها واکنش نشان دهد.

وی بدون اشاره به جزئیات گفت: نیروی سایبری ملی انگلیس می‌تواند با استقرار یک واحد نظامی مجهز به ابزار‌های سایبری تهاجمی به روسیه در هر زمان و مکانی پاسخ دهد.

گفتنی است انگلیس یکی از اصلی ترین حامیان مالی و تسلیحاتی اوکراین در نبرد با روسیه به شمار می رود. لندن به همراه متحد قدیمی خود واشنگتن، تاکنون چندین بسته کمک مالی و تسلیحاتی به کی یف ارسال کرده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
علنا و عملا انگلیس خود را طرف جنگ اکراین اعلام می کند و روسیه باید با این کشور با این وضعیت برخورد کند
آخرین اخبار