۲۱ کشته و ۹ مفقودی بر اثرحمله داعش در مالی

منابع آگاه در مالی اعلام کردند بر اثر حمله عناصر داعش در این کشور بیش از ۲۰ تن کشته و نزدیک به ۱۰ تن دیگر مفقود شدند.

در پی حمله روز یکشنبه منسوب به گروه‌های افراطی به شهر تسیت در مالی و در مرز مشترک این کشور با بورکینافاسو و نیجر، دست‌کم هفده سرباز و چهار غیرنظامی کشته و ۹ نظامی نیز ناپدید شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش مالی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این آمار همچنان موقتی است و ممکن است تغییر کند.

در این بیانیه آمده است هفت نیروی دشمن که احتمالاً وابسته به گروه تروریستی داعش بوده‌اند نیز در این حمله کشته شدند.

در این بیانیه بدون اشاره به جزئیات تصریح شده است عملیات مخفی و پرواز‌های نیرو‌های ارتش مالی نشان می‌دهد که عاملان این حمله از حمایت و تجربه‌ی نیرو‌های خارجی بهره برده‌اند. ستاد مشترک ارتش مالی نیز اعلام کرد در این حمله دست‌کم بیست و دو سرباز زخمی شدند.

تیسیت منطقه وسیعی در نزدیکی مرز با بورکینافاسو و نیجر است که دارای معادن طلای بسیاری است که از کنترل دولت مرکزی خارج شده است.

بهمن ماه گذشته حدود ۴۰ غیرنظامی به دست عناصر داعش در منطقه تیسیت کشته شده بودند. پیش تر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که در درگیری‌های ماه ژانویه تا مارس سال جاری میان ارتش و شبه نظامیان در کشور مالی بیش از ۵۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

این تلفات نشان دهنده افزایش ۳۲۴ درصدی تلفات غیرنظامیان نسبت به سه ماهه قبل و ناکامی حکومت نظامی کشور مالی در محدود کردن نقض حقوق بشر یا مقابله با اقدام‌های خشونت آمیز گروه‌های مرتبط با القاعده و داعش در این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
چگونه است که داعش در سر تا سر جهان حضور دارد و بعد ادعا می شود که داعش در این کره خاکی حاکمیت ندارد؟
آخرین اخبار