سرپرست اداره بیمه سلامت گچساران گفت: ۵۴هزار و ۱۷۴ نفر از جمعیت این شهرستان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

حمید ارشادی گفت: این افراد در قالب پنج صندوق روستاییان، همگانی، ایرانیان، کارکنان دولت و سایر اقشار زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفته اند.

او می گوید: از این تعداد ۳۱هزار و ۸۲۴ نفر در قالب صندوق بیمه روستایی و حدود ۱۰ هزار نفر نیز زیر پوشش صندوق بیمه همگانی هستند.

سرپرست اداره بیمه سلامت گچساران گقت: همه ساکنان شهرستان که فاقد پوشش بیمه هستند می‌تواند برای استفاده از خدمات این بیمه اقدام کنند.

ارشادی می گوید: همه کسانی که زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند تا سه ماه نخست از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

سرپرست اداره بیمه سلامت گچساران گفت: پس از اتمام دوره سه ماهه، آزمون وسع (استحقاق سنجی) از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و دهک هر بیمه شده مشخص می‌شود.

او می گوید: دهک‌های اول تا سوم از پرداخت حق بیمه معاف هستند، دهک‌های چهارم و پنجم ۱۰در صد، دهک‌های ششم وهفتم ۲۰درصد، دهک‌های هشتم و نهم ۵۰ درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

تخفیف هزینه درمانی ناباروری

ارشادی گفت: هزینه درمان مردان و زنان نابارور استان در این ۲ مرکز تا سه بار با ۹۰ درصد تخفیف از سوی سازمان بیمه سلامت کشور همراه است.

سرپرست اداره بیمه سلامت گچساران گفت: ۶۳ مؤسسه خدمات درمانی دولتی و خصوصی در گچساران شامل بیمارستان ها، مطب‌های خصوصی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، سونوگرافی، فیزیوتراپی و رادیولوژی طرف قرارداد این سازمان است.

ارشادی می گوید: در زمان حاضر هفت پزشک خانواده در مناطق مختلف مانند گچساران و هفت پزشک خانواده در مناطق شهری به بیمه شدگان این شهرستان خدمت می‌کنند.

وی گفت: افزون بر اداره بیمه سلامت سه دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این شهرستان خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.