رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران گفت: مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری این شهرستان با اعتبار بیش از ۸۹۰ میلیون ریال ساماندهی شد.

رحیم خردمند گفت: در این طرح تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی و تجهیز کیوسک اطلاع‌رسانی در ورودی شهر دوگنبدان اجرا شده است.

او می گوید: این مرکز اطلاع‌رسانی به‌منظور خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در ورودی شهر دوگنبدان ایجاد شده است.

به گفته رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران، در این مرکز نقشه جاذبه‌های گردشگری، کتابچه معرفی استان، شهرستان و دیگر اقلام تبلیغاتی با هدف جذب گردشگر توزیع می‌شود و همچنین در کنار این مرکز مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی صنایع‌دستی پیش‌بینی‌ شده است.

خردمند می گوید: گچساران ۱۰ زیرساخت گردشگری شامل اردوگاه های تفریحی و رفاهی،مجتمع خدمات تفریحی و رفاهی، واحدهای پذیرایی بین راهی،سرویس های بهداشتی،بوم گردی.کمپ های اقامتی و باغات تفریحی در این شهرستان وجود دارد.

حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستای موگ، کوشک گودنگون و مارین از مهمترین جاذبه های گردشگری گچساران است.

او همچنین از برگزاری دوره آموزشی رایگان چرم‌دوزی در روستای سرآب ننیز این شهرستان خبر داد.

خردمند می گوید: این دوره با هدف توانمندسازی بانوان روستایی و اشتغالزایی در حوزه صنایع‌دستی برگزار شده است که با استقبال خوبی از سوی بانوان به خصوص قشر جوان مواجه شد.

او گفت: برگزاری آزمون مهارت، صدور کارت شناسایی مهارت، معرفی به بیمه اجتماعی از مزایای شرکت در دوره‌های آموزشی صنایع دستی است.

به گفته رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران، افزایش تولید، ایجاد کارگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه دائمی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در سال ۱۴۰۱ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.