مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت هفته صنایع‌دستی سه فروشگاه عرضه صنایع‌دستی در شهرهای مختلف استان راه‌اندازی شد.

سعید طالبی پور گفت: از این تعداد ۲ فروشگاه در حوزه فروش دست‌بافت‌های داری از جمله گلیم و جاجیم و یک فروشگاه دیگر در حوزه فروش محصولات چرم‌دوزی ایجاد شده است.

او می گوید: راه‌اندازی فروشگاه‌های فروش و ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل با هدف رونق تولید و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، ایجاد کارگاه‌های بزرگ تولیدی صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان، دعوت از هنرمندان صنایع‌دستی برای شرکت در جشنواره‌ها، برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در شهرستان‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های مهم این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ است.

طالبی پور گفت: دولت با تمام توان از هرگونه اشتغالزایی در حوزه صنایع‌دستی در روستاهای کم‌تر توسعه‌یافته این استان حمایت ویژه انجام می‌دهد.

۶ هزار تن از هنرمندان صنایع دستی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد کارت شناسایی دریافت کرده اند و تعداد ۱۱۵ کارگاه صنایع دستی فعال در این استان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.