مدیرکل بنیادمستضعفان استان زنجان گفت:شناسایی مناطق محروم و نیاز‌های مردم ساکن در این مناطق توسط مسئولان استان انجام می‌شود، بنابراین شورا‌ها می‌توانند با همکاری مسئولان دقیق تر به نیازسنجی این مناطق بپردازند.

ذوالفقاریان در جلسه شورای اسلامی استان به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این بنیاد در استان زنجان پرداخت.

او گفت: از سال ۱۳۹۵مناطق محروم استان‌ها شناسایی و حسب اولویت‌بندی توانمندسازی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مستضعفان استان زنجان  می گوید: اعلام مناطق محروم و نیاز‌ها توسط مسئولان استان انجام می‌شود؛ بنابراین شورا‌ها می‌توانند با همکاری مسئولان نیازسنجی را دقیق‌تر کنند.

ذوالفقاریان گفت: همه درآمد‌های بنیاد به حساب خزانه مرکزی واریز می‌شود  و تصمیم‌گیری و هزینه کرد درآمد‌ها در اختیار استان نبوده و طبق تفاهم نامه‌های کشوری هزینه می‌شود.

بابامرادی نماینده سلطانیه هم سخنران بعدی این جلسه بود و خواستار همکاری دو جانبه دستگاه‌های دولتی شهرستان با بنیاد برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی شد.

حسینی، نماینده شورای شهر ابهر نیز سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در پروژه‌های گردشگری به ویژه راه توریستی گردشگری ابهر سلطانیه خرمدره و طرح توریستی گردشگری مجتمع لاله هیدج را اقدامی مثبت و موثر در راستای تقویت گردشگری استان برشمرد.

مولایی، عضو شورای شهر  و نماینده شهرستان خرمدره در استان نیز با اشاره به زمینه‌های همکاری بنیاد مستضعفان و شهرداری‌ها گفت: با تقویت همکاری‌های دوجانبه می‌توان شاهد افزایش خدمات به شهروندان شد.

او خواستار افزایش سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در احداث مجتمع‌های فرهنگی، مدارس و پروژه‌های شهری شد و همچنین تعیین تکلیف زمین مورد نیاز حوزه علمیه خرمدره را از بنیاد مستضعفان درخواست کرد.

اصانلو نماینده شورای خدابنده در استان نیز گفت: مسئولان استان محرومیت‌ها را به درستی تشریح نمی‌کنند و همین امر مانع رسیدگی درست به مشکلات شده است.

او می گوید: شهرستان خدابنده به عنوان بزرگترین شهرستان شمال غرب کشور در حوزه آموزش، اشتغال، آب و صنایع بامشکلات بسیاری مواجه است.

نماینده استان در شورای عالی استان‌ها گفت: وضعیت آب شرب و خدمات درمانی و آموزشی در بخش افشار خدابنده بسیار هولناک است.

او می گوید: سوء تغذیه مادران و خانواده‌ها و درآمد پایین خانوار‌ها مردم را در مضیقه قرار داده است.

نماینده استان در شورای عالی استان‌ها گفت: برخلاف فعالیت چشمگیر خیرین سلامت در شهرستان همچنان کمبود پزشک و مشکلات معیشتی خانوار‌ها در شهرستان خدابنده لابنحل مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.