مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:بیش از۵۰ درصد از ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن استان متعلق به شهرستان زنجان است.

بیات منش گفت: اجرای سریع و بهتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بسیار اهمیت دارد و درخواست داریم این جلسه ماهانه در استان برگزار شود.

او می گوید: به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد و در قانون جهش مسکن، ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده که سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن برای استان زنجان ۷۰ هزار واحد در چهار سال تعیین و ابلاغ شد.

گفتنی است اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اشتغال و اقتصاد استان زنجان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است و در این راستا سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده در ۲۱ شهر اختصاص داده شده که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود.

بیات منش می گوید: ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تأمین شود و تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تأمین شده است.

او گفت: برای اجرای این طرح در اوایل ابهاماتی در بدنه دولت و مجلس وجود داشت، ولی با سفر آبان ماه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی استان یقین پیدا کردند که در استان‌های دیگر هم این اجرا با قوت اجرا می‌شود چراکه این طرح در استان طبق روال خوبی جلو می‌رود و در این راستا وزیر این طرح را با قوت پیگیری کردند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان طی ۵ سال اخیر بخش خصوصی در استان زنجان به طور میانگین هر سال ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته است.

مشارکت ۸۰ درصدی مردم در پرداختی‌ها باعث پیشرفت پروژه‌های مسکن در استان زنجان شده است

بیات منش گفت: مشارکت ۸۰ درصدی مردم در پرداختی‌ها باعث پیشرفت پروژه‌های مسکن در استان زنجان شده است و این اعتماد برای اداره کل راه و شهرسازی باعث دلگرمی بوده و پشتوانه خوبی است و باید از این اعتماد به خوبی حفاظت شود.

او می گوید: در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان نزدیک ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و مردم استقبال خوبی از این طرح داشتند و این مهم نشان می‌دهد که مردم به اداره راه و شهرسازی اعتماد دارند و از تعداد ۵۷ هزار نفر که واجد شرایط اولیه شدند و ۲۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کنند برنامه چهار سال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پالایش اولیه توسط سامانه نهضت ملی مسکن که در تهران مستقر است انجام می‌شود که به فرم «ج» و «مالکیت» دسترسی دارند.

به گفته بیات منش  در شهرستان‌های ابهر و زنجان از صفر تا ۱۰۰ پروژه‌های طرح نهضت ملی توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود؛ در شهر‌های با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن بر عهده بنیاد مسکن بوده و تأمین زمین بر عهده اداره راه و شهرسازی بوده و در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد و انتخاب پیمانکار و ساخت و ساز را انجام می‌دهند.

۵۰ درصد از ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است

بیات منش گفت: بیش از ۵۰ درصد از ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زنجان بوده و ۳۰ هزار نفر واجد شرایط اولیه در شهر زنجان برای مسکن دار شدن هستند و تا الان زمین ۷ هزار واحد مسکونی در اولویت قرار گرفته و زمین تامین شده است و با این تعداد نیاز مسکن شهر زنجان برآورده می‌شود.

او می گوید: از چند سال گذشته خرید زمین‌های خالی در این منطقه انجام گرفته است و از الزامات طرح جامع زنجان است که توانبخشی در شهر زنجان مورد توجه قرار گیرد و در این راستا حدود هزار و۵۰۰ واحد مسکن در این اراضی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در زمین‌های باقی مانده از اراضی کوی زیتون نیز حدود هزار واحد ساخته خواهد شد که پیمانکار انتخاب شده است.

بیات منش می گوید: همچنین در حدفاصل کمربندی و زمین‌های ثمین حدود ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین برای ساخت ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن پیش بینی شده است.

او گفت: در شهرستان‌های ابهر و خرمدره با کمبود زمین مواجه هستیم؛ در ابهر ۴ تا ۵ هزار متقاضی مسکن وجود دارد.

گفتنی است که در شهرستان ابهر اراضی ملی وجود ندارد و متقاضیان مسکن در حدود دو هزار نفر برآورده شده‌اند که ساخت مسکن ثبت نامی‌های قدیمی هم به تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان در حال اجرا است و تا شهریورماه امسال هم انتخاب پیمانکار و عملیات آماده سازی شروع می‌شود در هیدج هم ۷۰ هکتار زمین شهرداری هیدج توافق نهایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در ابهر خرید حدود ۱۲۰ هکتار زمین، اراضی مابین ابهر و شریف آباد با مالکین توافق نهایی انجام شده و کار‌های آماده سازی و طراحی به زودی شروع می‌شود و در خرمدره که برای خرید زمین متعلق به بنیاد مستضعفان توافق اولیه حاصل شده و در سلطانیه نیز ۳۰ هکتار زمین توافق شد تا الحاق به محدوده اتفاق بیفتد.

۹۵ درصد از پروژه‌های مسکن استان زنجان در کمتر از ۳ سال تحویل متقاضیان خواهد شد

بیات منش گفت: میزان آورده دولت به ۷۰ درصد و آورده مردم به ۳۰ درصد خواهد رسید.

او می گوید: در پروژه‌ها، کیفیت کار مد نظر است و این مهم از سوی پیمانکاران لحاظ می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۹۵ درصد از پروژه‌های مسکن استان زنجان در بازه زمانی کمتر از ۳ سال تحویل متقاضیان خواهد شد و متقاضیانی که آورده‌های خود را نسبت به دیگر متقاضیان به موقع واریز کنند در تحویل واحد‌های آماده شده نیز در اولویت قرار دارند.

موعد قرارداد پروژه «m ۶» در کوی زنگان تا آذرماه امسال است

بیات منش گفت: از مدت قرارداد پروژه «m ۲» نیز یک سال باقی مانده است و پروژه «m ۵» بر اساس برآوردها، ۶ ماده زودتر از موعد قرارداد به پایان می‌رسد.

او می گوید: پروژه‌ها ۱۱۰ تا ۱۲۰ متر با مشاعات طراحی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: قرارداد اجرای پروژه کوی زیتون در منطقه کوی فرهنگ به مدت ۱۴ ماه است که شروع شده و این پروژه نیز حدود ۶ یا ۷ ماه زودتر از مدت کامل قرارداد ۲ سال و سه ماهه به پایان خواهد رسید و در این پروژه نگرانی نداریم.

بیات منش می گوید: به دلیل افزایش قیمت داربست در اجرای پروژه‌های مسکن مشکل داریم؛ یکی از پیمانکاران استان زنجان مجبور به استفاده از خدمات اکیپ داربست از شهر مشهد شده است، چراکه در استان قیمت دو برابر درخواست می‌کنند و لازم است اصناف نسبت به حل این مشکل مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
آقای بیات منش آمار های ساختگی تحویل وزارت راه و شهرسازی می دهد