کارکنان بخش راه‌آهن انگلیس در اعتراض به دستمزد‌های پایین خود که با تورم فزاینده همگام نشده، از امروز (سه‌شنبه) دست به اعتصاب زدند.

بزرگترین اعتصاب ریلی انگلیس در ۳۰ سال گذشته امروز آغاز شد و مسافران در ساعات شلوغی در انگلیس با هرج و مرج مواجه شدند. در پی این اعتصاب ملی مردم مجبور شدند پیاده، با دوچرخه یا اتوبوس به محل کار خود بروند.

به گزارش رویترز، بیش از ۴۰ هزار کارگر راه‌ آهن که قرار است روز‌های پنجشنبه و شنبه هفته آینده هم اعتصاب کنند، از سپیده دم در خطوط تجمع کرده و شبکه حمل‌ و‌ نقل را متوقف کرده اند. متروی لندن هم به دلیل اعتصاب جداگانه‌ای تقریبا بسته بود. اتحادیه راه‌آهن اعلام کرده این اعتصابات ضروری است، زیرا دستمزد‌ها نتوانسته است با تورم انگلیس همگام شود. تورمی که اخیرا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده و همچنان در حال افزایش است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در کابینه خواستار مذاکرات با اتحادیه‌های کارگری شده بود. به نظر می‌رسد این مذاکرات تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

اعتصابات راه‌آهن در انگلیس پس از آن رخ می‌دهد که در این کشور بسیاری از پرواز‌های اخیر به دلیل کمبود کارکنان لغو شده است. گفته می‌شود این امر هرج و مرج را در سیستم حمل و نقل کشور تشدید کرده است. گفتنی است به دلیل جنگ اوکراین کشور‌های سراسر جهان تحت تاثیر تورم بالا قرار گرفته اند که باعث افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار